0

تا عید لاغر شو تضمینی بدون رژیم و ورزش سخت

Slimming diet and hard exercise

اگر شما هم می‌خواهید قبل از عید لاغر شوید و در سال جدید با تناسب اندام وارد شوید، باید در زمان غذا خوردن و ورزش کردن نکاتی را رعایت کنید. می‌توانید بدون نیاز به رژیم سخت و ورزش سنگین، به لاغر شدن تا عید بپردازید.

در روزهای باقی‌مانده تا عید نوروز، کاهش وزن و لاغری یکی از دغدغه‌های افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. اگر می‌خواهید در عید نوروز با اندامی خوش‌تر و لباسی بهتر به نظر برسید، تا زمانی که فرصت موجود است، اقدام به دنبال کردن رژیم کاهش وزن کنید.

تا عید لاغر شوید با استفاده از ترکیبات چربی سوز قبل از صبحانه

با ترکیب این ترکیبات چربی سوز و رژیم غذایی و ورزش، میتوانید متابولیسم خود را افزایش دهید.

  •  ترکیب شیر و دارچین چربی سوز:

برای افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی، میتوانید قبل از صبحانه یک لیوان شیر گرم را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین، نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و مصرف نمایید.

  •  ترکیب آبلیمو و خاکشیر چربی سوز:

برای کاهش وزن، میتوانید یک لیوان آب گرم را با مقدار کمی خاکشیر، یک قاشق آبلیموی تازه و دو قاشق گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف کنید، و پس از مدتی تاثیر عالی آن در کاهش وزن را متوجه خواهید شد.

پیشنهادات برای وعده‌های غذایی مناسب برای لاغر شدن تا عید شامل:

برای لاغر شدن تا عید، رعایت یک رژیم صحیح و اصولی ضروری است. اگر می‌خواهید وزن خود را تا عید کاهش دهید،

این مقاله از دست ندید!  چگونه نشاسته برای گلو درد درست کنیم

به موارد زیر توجه کنید:

  • صبحانه را حذف نکنید و آن را از روزمرگی خود حذف نکنید
  • در صبحانه، از مواد غذایی دارای پروتئین مانند تخم‌مرغ، کره‌بادام زمینی، شیر و غیره استفاده کنید تا برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.
  • در مصرف نان، مقدار آن را کنترل کنید و از نان سبوس‌دار مانند نان سنگک استفاده کنید.
  • می‌توانید برای صبحانه یک فنجان غلات کامل را با شیر مخلوط کنید و مصرف کنید.
  • برای صبحانه، می‌توانید از بادام یا یک فنجان میلک شیک میوه‌ها (که از ترکیب ماست، توت‌ها و کمی عسل تهیه شده است) استفاده کنید.
  • می‌توانید املتی از سفیده تخم‌مرغ با اسفناج خردشده تهیه کنید و آن را با گوجه‌فرنگی مصرف کنید.

برای کاهش وزن تا عید، ناهارهای رژیمی را در زمان باقی‌مانده به عید انتخاب کنید. به موارد زیر توجه کنید:

  1.  سعی کنید ناهارتان حاوی مقدار بیشتری پروتئین باشد
  2.  در وعده ناهار، سینه مرغ کبابی را با خیار و گوجه‌فرنگی خردشده مصرف کنید
  3.  دو عدد تخم‌مرغ آبپز را همراه با سالاد کاهو و هویج میل کنید
  4. ماهی کبابی و مقداری سبزیجات نیز گزینه‌های عالی برای ناهار هستند
  5.  بهتر است از سرخ‌کردنی‌ها خودداری کنید و به جای آن، غذاهای آبپز را ترجیح دهید
  6.  در استفاده از روغن، بهتر است از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن کنجد و غیره به جای روغن جامد و مایع استفاده کنید

شام، وعده‌ای است که در رژیم لاغری بسیار مهم است و باید به موارد زیر توجه کنید:

  1.  شام را زودتر انجام دهید و به ساعات آخر شب اختصاص ندهید
  2.  در وعده شام، تلاش کنید بیشتر از سبزیجات و سالاد استفاده کنید
  3.  می‌توانید برای شام، ۱۸۰ گرم قلوه گاه کبابی را همراه با سالاد خردشده مصرف کنید
  4.  مصرف ۱۸۰ گرم مرغ کبابی با ۱ فنجان اسفناج بخارپز گزینه مناسبی برای شام است
  5.  بهتر است شام شما بخارپز باشد
  6.  در وعده شام، بهتر است از برنج و نان خودداری کنید و آن‌ها را در صبحانه و ناهار مصرف کنید
  7.  می‌توانید ۱۵۰ گرم ماهی را کبابی کنید و با سالاد مصرف کنید
  8.  توجه داشته باشید هرگز از سس مایونز برای سالاد استفاده نکنید
این مقاله از دست ندید!  آیا قهوه می‌تواند به عنوان یک راهکار برای کاهش استرس مفید باشد؟

در رژیم لاغری تا عید، شما می‌توانید میان‌وعده‌ها را مصرف کنید.

در مصرف میان‌وعده‌ها به موارد زیر توجه کنید:

  1.  میان‌وعده‌های خود را دوبار در روز مصرف کنید، یک بار در صبح بین صبحانه و ناهار و یک بار در عصر بین ناهار و شام
  2.  میان‌وعده انتخابی شما می‌تواند شامل یک فنجان از انواع توت باشد
  3.  برای میان‌وعده می‌توانید چند عدد بادام مصرف کنید
  4.  هویج و یک واحد میوه نیز گزینه خوبی برای میان‌وعده است
  5.  یک فنجان آووکادو قطعه‌قطعه شده با لیمو و کمی نمک نیز می‌تواند به عنوان میان‌وعده مصرف شود

برای لاغر شدن تا عید، باید در کنار رژیم، ورزش‌های هوازی را انجام دهید.

این ورزش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1.  پیاده‌روی سریع به مدت ۴۰ دقیقه
  2.  دویدن به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در هوای آزاد یا روی تردمیل.
  3.  طناب‌زنی به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه.
  4.  استفاده از حلقه لاغری.
  5.  دوچرخه‌سواری (ثابت یا متحرک).
  6.  شرکت در ورزش‌های گروهی مانند زومبا، ایروبیک، فیتنس.
  7.  شنا.
  8.  کوهنوردی.
  9.  بازی‌های ورزشی مانند والیبال، هندبال، بسکتبال و غیره.

۱. برای رژیم لاغری، می‌توانید از روش روزه‌گیری استفاده کنید

روزه‌گیری به معنی متناوب روزه داری است، که با ۱۴ ساعت روزه شروع می‌شود. اما اگر می‌خواهید به سرعت وزن کم کنید، می‌توانید روزه‌های بلندتری داشته باشید. بهتر است روزه را هر روز هفته انجام ندهید و به‌جای آن، در برخی روزهای هفته این کار را انجام دهید، از شب ساعت ۷ تا ۸ به جز چای بدون قند و آب چیزی نخورید تا ظهر یا هر زمانی که می‌توانید. به تدریج، می‌توانید مدت زمان روزه را افزایش دهید.

این مقاله از دست ندید!  چکار کنیم در سن بالا بدنمان شل نباشد

۲. چای سبز نیز می‌تواند به رژیم لاغری کمک کند.

در طول روز، می‌توانید یک فنجان چای سبز بنوشید، زیرا این نوشیدنی به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

۳. نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می‌کند

بنابراین، قبل از هر وعده غذایی و در طول روز، می‌توانید یک لیوان آب بنوشید.

4- برای لاغر شدن تا عید، به جای مصرف خوراکی‌های پر کالری، سبزیجات را مصرف کنید

می‌توانید از سبزیجاتی مانند کاهو، کلم بروکلی، کرفس، هویج و غیره استفاده کنید.

 حواستان به مقدار غذایتان باشد

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث عدم کاهش وزن شود، عدم توجه به مقدار غذا در رژیم‌های لاغری است. غذاهایی که مصرف می‌کنید نباید پرکالری باشند و باید مقدار مصرف غذایتان را کنترل کنید.

 6-برای کاهش وزن، قند را حذف کنید

بسیاری از ما عادت داریم که با هر فنجان چای، چندین قاشق قند مصرف کنیم. این عمل باعث افزایش وزن می‌شود. به جای قند، می‌توانید از موادی مانند خرما و توت خشک به مقدار کمتر با چای استفاده کنید. همچنین، مصرف قهوه تلخ نیز می‌تواند در افزایش متابولیسم و کاهش وزن مؤثر باشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *