0

بررسی میزان کالری هر یک عدد خرما

کالری خرما

رعایت یک رژیم غذایی مناسب و صحیح تمامی آن چیزی است؛ که باعث سلامت و تندرستی بدن شما می شود. هر فرد روزانه باید حجم مشخصی از مواد غذایی با کالری مختلف را دریافت کند. چون در غیر این صورت سلامت جسمی فرد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. مصرف مواد غذایی ارگانیک شانس ابتلای به بیماری های پیش زمینه ای در اثر تغذیه نامناسب را کاهش می دهد. یکی از بهترین میان وعده های ارگانیک با ارزش غذایی بالا قطعا خرما می باشد. تمامی افراد در رنج سنی مختلف می توانند خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهند. این ماده غذایی از کالری بسیار مناسبی برخوردار می باشد. همچنین در کنار کالری کافی میزان انرژی لازم را برای بدن تامین می کند. قرار دادن خرما حتی در رژیم های خاص ورزشی و لاغری یک شرط است. خرما تمامی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را در طول روز به راحتی می تواند تامین کند. کالری یک عدد خرما برای انجام برخی از فعالیت های روزمره کافی است.

کالری خرما دکتر کرمانی:

دکتر کرمانی یکی از بهترین متخصصین تغذیه در ایران شناخته می شود. این پزشک متخصص همیشه به بررسی کالری و همچنین سایر نکات مربوط به رژیم لاغری از طریق مواد غذایی می پردازد. یکی از مواد غذایی محبوب و پرطرفدار در رژیم های غذایی مختلف خصوصا رژیم لاغری دکتر کرمانی خرما می باشد‌. این ماده غذایی بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین منبع قندی در دوران رژیم لاغری می باشد‌. معمولا هر ۵۰ گرم خرما حاوی ۷۱ کیلو کالری انرژی است. همچنین در کنار کالری کم خرما از افت قند خون تحت هر شرایطی به راحتی می تواند جلوگیری کند. کالری خرما از نظر دکتر کرمانی برای یک رژیم جهت لاغری مناسب می باشد.

کالری خرما

مصرف چند عدد خرما در طول روز در هر رژیمی توصیه می شود. همچنین خرما دارای میزان کالری کافی جهت میل کردن به عنوان یک میان وعده می باشد. با مصرف خرما می توانید در دوران رژیم میل به مواد قندی را در خود به راحتی فروکش کنید.

کالری یک حبه قند بیشتر است یا یک عدد خرما؟

نیاز بدن به مواد غذایی قندی برای همه ما ثابت شده است. بدن در طول روز با دریافت این نوع از مواد غذایی می تواند سوخت و ساز خود را انجام دهد. قند در واقع یک نوع شیرینی است، که از قند مصنوعی شناخته می شود. در واقع این شیرینی توسط بشر و تحت تدابیر خاصی تولید شده است. در صورتی که خرما یک قند طبیعی می باشد و همچنین هیچ گونه عوارض خاصی مصرف مداوم آن به همراه ندارد. شما با مصرف خرما به جای قند می توانید سبک زندگی خود را نیز به راحتی اصلاح کنید.

این مقاله از دست ندید!  موثرترین راه برای لاغری شکم در سن بالا

میزان کالری یک حبه قند و یک عدد خرما به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. همچنین جایگزین کردن خرما به جای یک حبه قند هنگام میل کردن چای بهترین گزینه است. هر یک حبه قند حدود ۴ الی ۵ گرم وزن دارد و به طور تخمینی هر یک عدد قند حاوی ۳۷ کیلو کالری انرژی می باشد. در صورتی که یک عدد خرما با وزن متوسط دارای ۳۰ کیلو کالری انرژی می باشد.

با وجود کالری کمتر خرما شما با مصرف این ماده غذایی می توانید از ویژگی های خاص این محصول نظیر به بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز به راحتی بهره مند شوید.

کالری انواع خرما:

با یک بررسی ساده متوجه تنوع بی نظیر انواع خرما در ایران می شوید. هر یک از انواع خرماهای موجود در بازار از نظر میزان کالری با یکدیگر تفاوت دارند‌. به همین علت قبل از قرار دادن هر نوع خرمایی در رژیم غذایی خود می توانید میزان کالری موجود در آن را بررسی کنید. یکی از خرماهای محبوب ایرانی پیارم می باشد، ۱۰۰ گرم از این خرما به صورت خشک شده حاوی ۱۳۰ کیلو کالری انرژی می باشد. خرما بم نیز از دیگر نمونه های پرفروش در ایران شناخته می شود. خرما بم به طور عادی در هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱۴۸ کیلو کالری انرژی خالص می باشد.

خرما کبکاب نیز در رده نمونه های کم کالری شناخته می شود و هر ۱۰۰ گرم از این خرما حاوی ۱۲۵ کیلو کالری انرژی می باشد. خرما ربی با تامین ۱۱۸ کیلو کالری انرژی سوخت و ساز بدن را کنترل می کند و همچنین خرما شاهانی ایرانی به طور عادی حاوی ۱۴۲ کیلو کالری می باشد. تمامی خرماهای ایرانی به دو صورت خشک و تر به بازار عرضه می شوند. برخلاف تمامی باورهای غلط میزان کالری هر یک از نوع های خرما در حالت خشک حدود ۲ برابر بیشتر است.

۱۰۰ گرم خرما چند عدد است؟

یکی از سوالات رایجی که همیشه ذهن افراد را به خود درگیر می کند، تعداد خرما در هر ۱۰۰ گرم می باشد. پاسخ این سوال در واقع به نوع خرما و اندازه آن در حالت عادی بستگی دارد. به عنوان مثال خرما پیارم یکی از بزرگ جثه ترین خرماهای ایران شناخته می شود. با توجه به این نکته هر ۱۰۰ گرم خرما پیارم نهایت ۳ عدد می باشد. در صورتی که در حالت عادی سایر خرماهای دیگر اندازه ریزتری داشته و هر ۱۰۰ گرم خرما در این نمونه ها ۴ الی ۵ عدد می باشد. تعداد خرمای خشک در هر ۱۰۰ گرم به واسطه وزن بیشتر به مراتب کمتر می باشد.

این مقاله از دست ندید!  از فواید کله‌جوش چه می‌دانید؟

۱۰۰ گرم خرما

به عنوان مثال هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک در حالت عادی نهایتا شامل ۲ عدد می باشد. تعداد خرما در هر ۱۰۰ گرم کاملا وابسته به وزن و همچنین نوع خرمای مصرفی شما می باشد. شما با توجه به این نکته می توانید خرما مناسب را جهت قرار دادن در رژیم خود برگزینید.

کالری یک عدد گردو:

از دیگر مواد غذایی محبوب و ارگانیک در ایران گردو می باشد. این ماده غذایی منبع غنی از ویتامین های کمیاب و مواد معدنی مورد نیاز برای تولید بیشتر گلبول های سفید می باشد. گردو به عنوان یک عنصر مثبت در رژیم غذایی روزانه نقش خود را به درستی می تواند ایفا کند. همچنین هر یک عدد گردو در حالت عادی حاوی میزان کالری کمتری است. هر یک عدد گردو بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده حاوی ۲۵ کیلو کالری انرژی می باشد.

به جهت کالری کمتر این ماده غذایی برای رژیم های لاغری گزینه مناسبی شناخته می شود. همچنین برای تامین انرژی بیشتر و تغذیه درست ترکیب خرما و گردو گزینه مناسبی است. همچنین این ترکیب دارای میزان کالری کمتری می باشد و به همین جهت می توانید آن را روزانه میل کنید.

کالری خرما رطب:

از دیگر خرماهای پرمصرف و محبوب در ایران رطب می باشد. این خرما به سبب بافت نرم و لطیف و همچنین طعمی فوق العاده همیشه در بازار فروش بالایی دارد. آزمایشات مختلفی جهت بررسی کالری خرما رطب صورت گرفته است. نتایج حاصل شده حاکی از میزان انرژی کمتر این خرما در مقایسه با برخی از نمونه های دیگر می باشد. هر یک عدد خرما رطب حاوی ۲۰ کیلو کالری انرژی است. همچنین این خرما ۵ گرم قند دارد، که جهت تداوم فعالیت های روزانه گزینه خوبی است. این خرما به صورت خشک شده دارای انرژی بیشتری می باشد. تخمین های صورت گرفته حاکی از میزان کالری بیشتر خرما رطب خشک شده است. هر یک عدد خرما رطب خشک شده در حالت عادی حاوی ۴۰ کیلو کالری انرژی می باشد.

اگر قصد دریافت انرژی بیشتر از طریق مصرف خرما را دارید، می توانید این ماده غذایی را به صورت خشک شده به راحتی میل کنید.

کالری خرما مضافتی:

از دیگر نمونه های محبوب خرما در ایران مضافتی می باشد. این خرما اصیل ایرانی دارای طعم فوق العاده منحصر به فرد است و همچنین میزان قند آن به نسبت سایر نمونه های موجود در بازار قطعا بیشتر می باشد. خرما مضافتی اسید معده را کاهش می دهد و در افزایش سوخت و ساز بدن جهت لاغری خصوصا در ناحیه شکم کمک می کند. خرما مضافتی در کنار کالری کمتر میزان انرژی لازم جهت انجام فعالیت های مختلف را در بدن به راحتی تامین می کند. این خرما در رده نمونه های نیمه خشک بازار قرار دارد و از نظر قیمت نیز اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد‌ هر یک عدد خرما مضافتی در واقع ۳۰ کیلو کالری انرژی دارد.

این مقاله از دست ندید!  بهترین راهکار لاغری با حذف مواد قندی

شما برای کنترل بیشتر میزان کالری مصرفی روزانه خود می توانید خرما را با شیر میل کنید. این ترکیب حاوی میزان ویتامین و کلسیم بیشتری در حالت عادی می باشد. همچنین میزان کالری این ترکیب کاملا کنترل شده و رژیمی است.

وزن هر عدد خرما:

بحث و گفتگوهای مختلفی در خصوص بررسی وزن هر عدد خرما صورت گرفته است‌. نکته قابل توجه در خصوص این موضوع تنوع کم نظیر خرما در ایران و حتی جهان می باشد. به همین علت هر یک عدد خرما بر اساس نوع آن دارای وزن متفاوتی می باشد. قطعا خرما با وزن بیشتر دارای میزان انرژی بیشتری خواهد بود.

وزن هر عدد خرما

شما بر اساس نیاز و خواسته خود می توانید قبل از مصرف این ماده غذایی وزن و کالری آن را به طور دقیق بررسی کنید‌. وزن یک عدد خرما در حالت عادی به طور تخمینی در نظر گرفته می شود. به طور نرمال هر خرما در یک شرایط یکسان رشد نمی کند و در نتیجه هر خرما میانگین وزنی مختلفی خواهد داشت. در ادامه وزن هر عدد خرما در نوع های مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • وزن یک عدد خرما پیارم: ۶ گرم در حالت عادی
  • وزن یک عدد خرما کبکاب: ۴ الی ۳.۵ گرم
  • وزن یک عدد خرما رطب: ۴.۵ گرم
  • وزن یک عدد خرما مضافتی: ۴.۵ الی ۵.۵ گرم وابسته به اندازه خرما
  • وزن یک عدد خرما ربی: ۴.۵ الی ۵ گرم
  • وزن یک عدد خرما شاهان: ۵ الی ۵.۳ گرم

شما با در نظر گرفتن این وزن ها می توانید تعداد خرما را در هر ۱۰۰ گرم به دست بیاورید. همچنین با در دست داشتن این داده ها تخمین میزان کالری هر ۱۰۰ گرم خرما نیز برای شما قطعا راحت تر خواهد بود. خرما به عنوان یک منبع غنی و ارگانیک با میزان کالری کمتر بهترین گزینه جهت قرار دادن در رژیم غذایی مختلف می باشد‌.

این ماده غذایی با تامین ویتامین ها و انرژی لازم جهت سوخت و ساز بدن باعث تناسب اندام شما در هر سنی می شود. مصرف روزانه چند عدد خرما بر اساس رژیم غذایی شما کاملا توسط متخصصین تغذیه توصیه شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *