0

ترک قطعی و دائمی سیگار به کمک نمک

Quit Smoking
استعمال دخانیات در هر رنج سنی می تواند عوارض مختلفی را برای فرد به همراه داشته باشد. سیگار در رده دخانیات با عوارض بسیار بالا قرار دارد. همچنین استعمال سیگار امروزه وابسته به سن نبوده و اغلب افراد متاسفانه این عادت بد را روزانه تکرار می کنند. ترک سیگار در کوتاه ترین زمان ممکن و مطابق با روش های جدید و ثابت شده میزان بروز هرگونه آسیب جسمی را می تواند کاهش دهد. ترک سیگار در یک اقدام سریع و به موقع باید صورت بگیرد. یکی از راهکارهای جدید و خانگی جهت ترک سیگار نمک می باشد. ترک سیگار با نمک کمترین میزان از عوارض جانبی را به همراه دارد. همچنین شما به کمک نمک می توانید برای همیشه با این عادت بد خداحافظی کنید. رویای یک زندگی سالم به دور از هرگونه مشکل جسمی و سلامتی در سایه ترک سیگار به کمک روش های جدید علمی و قطعی معنا خواهد یافت. ترک سیگار اگر در زمان درست صورت نگیرد؛ قطعا میزان آسیب دیدگی ریه شما نیز افزایش خواهد یافت. برای جلوگیری از هرگونه آسیب جسمی از همین امروز به فکر ترک این عادت باید باشید. زندگی سالم و به دور از هرگونه مشکل جسمی در گرو ترک سیگار می باشد.

راه های تنفر از سیگار:

شما برای اولین اقدام جهت ترک سیگار می توانید مطابق با شیوه های گوناگون زمینه های تنفر از سیگار را فراهم کنید. در صورت تنفر از سیگار قطعا ترک کردن آن نیز برای شما سریع تر و راحت تر خواهد بود‌. راه هایی که جهت تنفر از سیگار می توانید به کار بگیرید؛ بسیار متنوع می باشد. شما مطابق با سبک زندگی خود باید روش مناسب را جهت ترک این عادت بد انتخاب کنید‌. لازم به ذکر است، که ترک این عادت به مرور زمان انجام می گیرد.

●آب بیشتری بنوشید: شما با نوشیدن آب به طور غیر ارادی می توانید میزان میل خود را جهت سیگار کشیدن کاهش دهید. همچنین نوشیدن آب می تواند باعث دفع سموم موجود در بدن بر اثر سیگار کشیدن شود‌.

●انواع مرکبات را میل کنید: شما با میل کردن انواع مرکبات می توانید راه ترک سیگار را برای خود هموار کنید. چون مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین و مواد معدنی خاص به طور طبیعی این حس نفرت نسبت به سیگار را در بدن شما به وجود می آورند.

●ورزش صبحگاهی: ورزش یک عادت بسیار خوب و پسندیده می باشد. شما به کمک ورزش در ساعات معین می توانید این عادت بد را به راحتی ترک کنید و کنار بگذارید.

●شیر بنوشید: شیر به دلیل دارا بودن لاکتوز شرایط دستگاه گوارشی شما را کاملا تغییر می دهد. همچنین به واسطه این تغییر شما میل کمتری به سیگار کشیدن خواهید داشت.

●خوراکی های شور را امتحان کنید: این نوع از خوراکی ها باعث می شوند، شما احساس متفاوتی داشته باشید. در نتیجه میل شما به سیگار کشیدن در طول شبانه روز کاهش پیدا می کند.

عرق گیاهی برای ترک سیگار: در واقع عرق های گیاهی عصاره طبیعی گیاهان دارویی و با خواص بسیار زیاد هستند. ایرانیان به واسطه طب سنتی همیشه از عرق های گیاهی جهت درمان بیماری ها و عادات بد استفاده می کنند. یکی از روش های رایج و مرسوم ترک سیگار در طب سنتی ایرانی مصرف عرقیات می باشد.

این مقاله از دست ندید!  اختلالات قاعدگی شایع ترین دلیل مراجعه بانوان به متخصص زنان

این عرق های گیاهی باعث پاکسازی خون می شوند و در ترک به موقع و سریع به فرد کمک بسیار زیادی می کنند. ترک سیگار به واسطه عرق گیاهی در کوتاه ترین زمان ممکن میسر می باشد. جهت ترک سیگار مطابق با این روش میل کردن عرق های گیاهی با درصد خلوص بیشتر قطعا شرط می باشد.

■عرق نعنا: این عرق گیاهی دارای ترکیبات منحصر به فردی می باشد؛ که جهت ترک سیگار به شما کمک شایانی می کند.

■عرق شاتره: این عرق به پاکسازی عمیق خون بسیار کمک می کند. همچنین آلودگی های ایجاد شده در بدن بر اثر سیگار کشیدن را از بین می برد.

■عرق کاسنی: برای ترک سریع و آسان در خانه مصرف عرق کاسنی به طور مداوم در یک شبانه روز شرط می باشد. به کمک این عرق می توانید سریع تر خود را درمان کنید.

■عرق بادرنجبویه: این عرق باعث جذب ویتامین c بیشتری از طریق خون شما می شود. همچنین در نتیجه باعث اشتهای بیشتر شما به غذا شده و در نتیجه میل به سیگار کشیدن را کاهش می دهد.

*نکته: هرگاه احساس کردید، میل بیشتری در دوران ترک به سیگار کشیدن پیدا کرده اید. حتما از انواع عرقیات گیاهی یک لیوان میل کنید. این عرق ها به طور طبیعی باعث درمان این عادت بد در هر سنی می شوند.

راهکارهای خانگی ترک سیگار:

برخلاف تمامی باورهای غلط راهکارهای خانگی مختلفی جهت ترک سیگار وجود دارد. شما به کمک این راهکارها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید سیگار را ترک کنید. البته ترک سیگار مطابق با روش های خانگی عوارض جانبی کمتری را حتی برای بدن شما به همراه دارد. به همین علت جهت ترک ۱۰۰ درصدی سیگار بدون کوچک ترین عوارضی راهکارهای خانگی بهترین روش ممکن هستند.

در هر مرحله ای از ترک سیگار که هستید، راهکارهای خانگی را فراموش نکنید. برخی از روش های خانگی ترک سیگار شامل موارد زیر هستند:

●از معاشرت با افراد سیگاری دوری کنید: ساده ترین روش دوری از افراد سیگار می باشد. قطعا بوی نیکوتین می توانید باعث ایجاد وابستگی دوباره جهت مصرف سیگار در فرد شود.

●پاکسازی هوا به کمک سرکه: شما جهت بهره گیری از این راهکار خانگی باید چند قطره سرکه را به کمک اسپری در محل پخش کنید. سپس آنتی اکسیدان های موجود در سرکه باعث پاکسازی هوا شده و بوی نیکوتین را از بین می برد.

●مصرف مداوم مکمل های ویتامین: این نوع از مکمل های تقویتی باعث ترمیم بافت های بدن می شوند. در کنار این ویژگی مثبت راهکاری قطعی جهت ترک خانگی سیگار به شمار می آیند.

●عوارض اعتیاد به سیگار را به خود یادآوری کنید: در صورتی که میل شما به کشیدن سیگار بیشتر است. حتما عوارض آن را به طور مداوم مطالعه کنید. در این صورت احتمال ترک سیگار در فرد بیشتر افزایش پیدا می کند.

این مقاله از دست ندید!  روانشناسی زرد چیست

●ورزش و پیاده روی: ورزش و پیاده روی باعث جذب اکسیژن بیشتری در خون می شود‌. همچنین در نتیجه میل فرد را به کشیدن سیگار می تواند به طور خودکار کاهش دهد. دفع سموم سیگار به کمک ورزش کردن بسیار راحت و آسان تر می باشد.

●مشغول نگه داشتن دهان: سعی کنید، میل به سیگار کشیدن را با نوشیدن آب و مواد غذایی مختلف ترک کنید. در این صورت شما به احتمال زیاد راحت تر می توانید سیگار کشیدن را فراموش کنید.

●عسل: با قرار دادن عسل در رژیم غذایی خود می توانید میل به سیگار را در خود کمتر کنید. همچنین این ماده طبیعی سرشار از ویتامین های مختلف جهت پاکسازی بدن می باشد.

ترک سیگار با قهوه ترک:

همان طور که اشاره کردیم؛ نوشیدن مایعات می تواند باعث ترک سیگار شود. یکی از نوشیدنی های محبوب و خوشمزه جهت ترک سیگار قهوه ترک می باشد. قهوه ترک دارای بیشترین میزان از کافئین به نسبت سایر نوشیدنی های دیگر است. همچنین این قهوه در شرایط عادی باعث ترک سریع و آسان فرد می شود.

این قهوه باعث کاهش تمایل فرد به سیگار کشیدن شده و شما برای ترک این عادت به کمک قهوه ترک مطابق با روش زیر باید عمل کنید.

●به قهوه ترک خود حتما آبلیمو اضافه کنید. تحت این شرایط معده شما هنگام نوشیدن این قهوه احساس سیری خواهد داشت. در نتیجه میل به سیگار کشیدن در شما کاهش پیدا می کند.

●حتما در چندین وعده با معده خالی قهوه ترک را میل کنید. در این صورت شما می توانید شانس ترک سیگار را به راحتی بیشتر افزایش دهید.

●در صورت میل بیشتر به سیگار کشیدن در هر ساعتی از شبانه روز حتما یک لیوان قهوه میل کنید. قهوه به واسطه کافئین موجود می تواند زمینه ساز ترک آسان و راحت تر شود.

ترک حتمی سیگار:

افرادی که دچار اعتیاد به سیگار هستند؛ به دنبال روش های حتمی جهت ترک سیگار هستند. بهره گیری از روش های حتمی شانس ترک ۱۰۰ درصدی سیگار را فراهم می کنند. طبق بررسی و تحقیقات انجام شده این روش ها حتمی بوده و در هر رنج سنی زمینه ترک راحت و آسان را در فرد فراهم می کنند. البته قطعا در کنار این روش ها اراده فرد جهت ترک سیگار حرف اول را می زند و شما این نکته را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید‌.

ترک حتمی سیگار می تواند میزان درگیری بدن شما را با سموم را بسیار بیشتر کاهش دهد. به همین علت برای ترک هر چه سریع و آسان تر بهره گیری از این روش های حتمی بسیار توصیه می شود.

■مصرف مایعات را افزایش دهبد: قطعا یکی از شروط اصلی ترک حتمی سیگار مصرف مایعات بیشتر می باشد. مصرف مایعات باعث ترک حتمی سیگار در هر رنج سنی می تواند شود.

■ورزش و رژیم: قطعا ورزش و رژیم در کنار یکدیگر می تواند باعث تغییر و اصلاح سبک زندگی شما شود. به کمک این دو روش شما می توانید ترک سریع و آسان را تحت هر شرایطی تجربه کنید. رژیم غذایی با کالری بیشتر و انجام دقیق حرکات ورزشی زمینه ساز ترک سیگار می باشد.

این مقاله از دست ندید!  مدت اثر قرص اورژانسی در بدن چند روز است؟

■مصرف مایعات با کافئین بالا: کافئین به تنهایی می تواند باعث ترک سیگار شود. چون این ماده با آزادسازی هورمون های خاصی از مغز باعث آرامش بیشتر فرد در طول روز می شود.

■استراحت و خواب کافی: استراحت و خواب کافی در طول شبانه روز باعث ترک هرگونه عادت بدی می شود. چون انرژی کمتر زمینه اعتیاد به سیگار را بیشتر می کند.

آمپول ترک سیگار:

در کنار تمامی روش های ذکر شده در حال حاضر آمپول های مختلفی نیز در بازار وجود دارند؛ که باعث ترک سریع سیگار می شود. این آمپول ها با کمترین عوارض بستر ترک راحت و آسان را در فرد فراهم می کند. در واقع این آمپول ها در دوزهای مختلف بر اساس میزان اعتیاد فرد قابل خریداری هستند. دوز ۱۲ میلی گرم آمپول دپورمون شات بهترین روش جهت ترک حتمی سیگار به کمک آمپول می باشد‌.

این آمپول توسط پزشک تجویز می شود و تعیین دوز تزریقی بر اساس میزان اعتیاد فرد متفاوت می باشد.

ترک سیگار با سیر:

در واقع سیر ارگانیک و طبیعی منبع غنی از انواع آنتی اکسیدان های مختلف است. همچنین سیر مانع نفوذ سموم موجود در سیگار به خون می شود. با مصرف سیر تغییرات خاصی در معده و روده شما ایجاد شده و در نتیجه میل به سیگار کشیدن در فرد کاهش پیدا می کند. با خوردن سیر شما می توانید در هر رنج سنی به راحتی سیگار را ترک کنید. سیر باعث جذب ویتامین بیشتر و همچنین کاهش میل به نیکوتین در فرد می شود.

سیر باعث تنظیم خواب فرد شده و به تمامی فعالیت های بدنی نظم می بخشد.

معجون خانگی برای ترک سیگار:

معجون های خانگی برای ترک سیگار در مدت زمان کوتاه تر و با عوارض بدنی کمتر بهترین گزینه به شمار می آیند. جهت ترک سیگار حتما این معجون خانگی و ترکیبی را درست کرده و هر روز یک لیوان میل کنید. این معجون هیچ عوارض و حساسیت خاصی را به همراه ندارد. همچنین ترک سیگار با معجون خانگی برای فرد بسیار راحت تر و آسان تر است.

●یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، مقدار کمی دارچین، یک قاشق چای خوری عرق شاتره و همچنین کمی لیمو را در یک لیوان بریزید و با حدود ۲۵۰ سی سی آب مخلوط کنید.

●برای بیشتر شدن خاصیت درمانی این معجون خانگی جهت ترک سیگار آن را در معرض حرارت غیر مستقیم روی گاز قرار دهید.

●سپس هر یک لیوان از این معجون را هر روز میل کنید. نتایج میل کردن این معجون جهت ترک سیگار قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

●ترک دائمی و همیشگی سیگار را به کمک این معجون خانگی می توانید تجربه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *