0

بهترین راهکار لاغری با حذف مواد قندی

حدف مواد قندی

حذف مواد قندی از رژیم غذایی، کاری آسان نیست زیرا قند نیز در دسته‌ی موادی قرار دارد که به آنها اعتیاد پیدا می‌کنیم. در لحظه‌ای که مواد قندی مصرف می‌کنیم، مغز به ما پاداش می‌دهد و احساس شادابی را برایمان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش وقایع روز به نقل از هلث لاین، اگر قصد کاهش وزن یا تغییر رژیم غذایی به یک رژیم غذایی سالم را دارید، اولین قدم آن این است که مصرف مواد قندی را حذف کنید.

مراحلی که به شما کمک میکند در حذف مواد قندی از رژیم غذایی

  • از اضافه کردن شکر به هر یک از وعده‌های غذایی خود خودداری کنید، بگذارید همانا شیر یا قهوه صبحگاهی باشد. به جای آن، ابتدا قند تصفیه شده را با گزینه‌های سالم‌تری مانند استویا و شکر قهوه‌ای جایگزین کنید و سپس آنها را نیز متوقف کنید.
  • منوی صبحانه خود را تغییر دهید. بسیاری از غلات صبحانه که مصرف می‌شوند، ممکن است حاوی مقدار زیادی قند باشند. به جای نان سفید، از نان گندم سبوس‌دار یا جو دوسر به همراه کره بادام زمینی ساندویچ تهیه کنید و آن را با یک لیوان آب میوه تازه همراهی کنید تا روزتان را با انرژی شروع کنید.

    (برای صبحانه، پیشنهاد می‌کنم از غلات سالم و پر از مواد مغذی استفاده کنید. در ادامه، چند نوع غلات سالم برای صبحانه را معرفی می‌کنم:

    جو: جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است. می‌توانید آن را به صورت پخته یا به صورت آرد جو برای تهیه آرایش‌های صبحانه مانند پوریج یا غلت‌های جو مصرف کنید.

    گندم کامل: نان گندم سبوس‌دار یا فوق‌العاده نانوا ها، گزینه‌های خوبی برای صبحانه هستند. می‌توانید آن‌ها را با تهیه ساندویچ‌های سالم مانند ساندویچ تخم‌مرغ و سبزیجات یا ساندویچ آووکادو ترکیب کنید.

    نان صحی: نان‌های سبوس‌دار، غنی از فیبر هستند و برای صبحانه مناسب هستند. می‌توانید از نان صحی به عنوان پایه‌ی ساندویچ‌ها یا به همراه کره یا مربا مصرف کنید.

    دانه‌های کامل: مثل برنج قهوه‌ای، کینوا و آمارانت، دانه‌های کامل با ارزش غذایی بالا و فیبر غنی هستند. می‌توانید آن‌ها را به صورت پوریج یا خوراکی‌های صبحانه دیگر استفاده کنید.

    موزلی: موزلی یا موسلی، مخلوطی از موز و دانه‌های مختلف مانند نخود فرنگی و جو دوسر است. این میکس را می‌توانید با ماست یا دوغ مصرف کنید.

    به هر حال، در انتخاب غلات برای صبحانه، بهتر است نسبت به نیازها و ترجیحات شخصی خود و همچنین توصیه‌های پزشک یا متخصص تغذیه خود عمل کنید.)

  • تلاش کنید که کیک و شیرینی را خریداری نکنید. بیشتر ما همیشه کیک و شیرینی در یخچال نداریم، بنابراین اجتناب از آنها می‌تواند آسان باشد. حتی در مواقع مهمانی، سعی کنید کیک یا شیرینی را سفارش ندهید.

    از دنبال کردن صفحات مرتبط با کیک و شیرینی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

  • محصولات غذایی را با دقت انتخاب کنید. بعد از حذف قند آشکار، تمرکز خود را بر روی سایر مواد غذایی حاوی قند متمرکز کنید. نگران نباشید، این کار برای شما سخت نخواهد بود. کاری که باید انجام دهید، قبل از خرید، برچسب محصول را مطالعه کنید. سعی کنید از محصولاتی که دارای مقدار زیادی قند هستند، دوری کنید تا به میزان مضرات قند کاهش دهید.
  • نوشابه‌ها پر از قند هستند و مصرف آنها به تغییرات سطح قند خون کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به تکرارناپذیری نوسانات خلقی و سردرد شود که همین علائم به عنوان نشانه‌های بیماری قند در نظر گرفته می‌شوند. قند و شکر موجود در نوشابه باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شوند زیرا به تعادل بدن ضربه می‌زنند و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها را تحریک می‌کنند. این موضوع باعث ضعف ۱۷ برابری سیستم ایمنی بدن می‌شود. بله، ضرر نوشابه از آنچه که به نظر می‌رسد بیشتر است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

تغذیه سالم: مصرف یک رژیم غذایی متنوع و تغذیه‌ای سالم با میزان مناسب از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های سالم و روغن‌های نیمه‌جامد مفید است. اطمینان حاصل کنید که بدنتان از تمام موادغذایی موردنیاز برای افزایش سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شود.

ورزش و فعالیت بدنی: مرتب ورزش کردن و فعالیت بدنی منظم می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، شنا، جلوگیری از نشستن طولانی و تمرینات استقامتی و مقاومتی می‌توانند بهبود و افزایش قدرت سیستم ایمنی شما را به همراه داشته باشند.

خواب کافی: به بدنتان استراحت کافی بدهید و به میزان مناسبی خواب ببرید. خواب کافی به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا بهینه عمل کرده و با عوامل مختلفی مانند استرس و بیماری‌ها مقابله کند.

کاهش استرس: استرس مزمن می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند. تلاش کنید استرس را با استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس مانند تمرین روزانه، مدیتیشن، یوگا و تنفس عمیق کاهش دهید.

مدیریت وزن: حفظ وزن سالم و کاهش چاقی می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی کمک کند. مصرف یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

مصرف مواد مغذی: مصرف مکمل‌ها و مواد مغذی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، مانند ویتامین C، ویتامین D، روغن ماهی، زنجبیل و گیاهان دارویی می‌تواند بهبود سیستم ایمنی شما را تسهیل کند. قبل از مصرف هرگونه مکمل یا ماده مغذی، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

بهداشت شخصی: رعایت بهداشت شخصی از جمله شستن دست‌ها به طور منظم، استفاده از ماسک و استفاده از ل8. مدیریت عوامل زیست محیطی: سعی کنید از مواد شیمیایی مضر و آلودگی‌های محیطی که ممکن است سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار دهند، دوری کنید. از تماس با مواد شیمیایی ضار و آلوده‌کننده هوا کاهش دهید و در معرض عوامل زیستی مثبت مانند آب و هوای تازه و طبیعت قرار بگیرید.

اجتناب از مواد مضر: سیگار کشیدن، مصرف الکل بیش از حد و مواد مخدر می‌توانند سیستم ایمنی را ضعیف کنند. سعی کنید از این مواد دوری کنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.

واکسیناسیون: از واکسیناسیون منظم برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی استفاده کنید. واکسین‌ها به عنوان یک روش مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن عمل می‌کنند.

همچنین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی های لازم را انجام داده و راهنمایی‌های خاص برای تقویت سیستم ایمنی شما دریافت کنید.

نتیجه: ترک قند و شکر را برای خودتان انتخاب کنید

بسیاری از افراد به غذاها و نوشیدنی‌های شیرین اعتیاد دارند، اما حالا زمان آن است که به شکر مانند سیگار رفتار کنید. همه عاشق شیرینی شکر هستند، اما باید از این حقیقت آگاه شوید که شکر به بدن ما به روش‌های مختلف آسیب می‌رساند. مصرف بیش از حد شکر می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت یا سرطان شود.

تلاش کنید از قند مصنوعی دوری کنید. در ابتدا، ممکن است ترک شکر و قند برای شما سخت باشد. اما به تدریج، به آن عادت خواهید کرد و مضرات قند را کاهش داده و خودتان را سالم و شاد نگه خواهید داشت.

 

این مقاله از دست ندید!  نوشیدنی جادویی که میکروب‌های معده را نابود می‌سازد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *