0

مجله تغذیه و سلامت

سلامتی
در مجله تغذیه و سلامت امروز می خواهیم کلیدی ترین نکات را برای داشتن یک زندگی باکیفیت و برخورداری از زیبایی و پوست سالم خدمت شما ارائه کنیم. پس با مجله زیبایی بانوان ما همراه باشید.

 یک رژیم غذایی متعادل در علوم غذایی و تغذیه که شامل غذاهای غلات کامل، لبنیات، میوه ها و سبزیجات و همچنین آب کافی باشد، اساس شادابی، سلامتی و ظاهری زیبا است.

    مصرف روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع باعث می‌شود پوست زنده و انعطاف‌پذیر باشد و خشک نشود.

    زغال اخته، تمشک، سنجد، مویز، بادمجان، اسفناج و شاتوت غذاهای غنی از آنتی اکسیدان های گیاهی هستند. اینها از پوست در برابر رادیکال های آزاد در برابر آلودگی محیطی، نیکوتین یا نور شدید خورشید محافظت می کنند.

 مجله سلامت و مراقبت بر این نکته تاکید دارد که تمام فرآیندهای بازسازی در بدن با گرفتن ریتم مناسب زندگی با استراحت و خواب کافی پشتیبانی می شود.

    خود را در حمام نوازش کنید: پس از یک روز خسته کننده با یک حمام معطر، می توانید با جذب تمام حواس خود، هم جسم و هم روح خود را آرام کنید.

نکات بیشتر برای بهبود کیفیت زندگی شما

    هر از چند گاهی دوش آب سرد گردش خون و متابولیسم شما را تحریک می کند، به خصوص اگر در دوران یائسگی هستید، می تواند برای شما مفید باشد.

    لایه برداری قلیایی ذرات مرده پوست را از بین می برد و پوست را صاف و نرم می کند. در صورت امکان پس از لایه برداری دوش نگیرید و قلیایی را روی پوست خود بگذارید.

    اگر پوست شما بسیار خشک، ترک خورده است یا اگر دچار مشکلات پوستی مانند نورودرماتیت، پسوریازیس هستید، حمام قلیایی را برای آرامش و پاکسازی پوستتان توصیه می کنیم. به این ترتیب منافذ پوست به نرمی باز شده و از دفع طبیعی اسیدها و سموم اطمینان حاصل می شود.

    شما می توانید انرژی زندگی خود را با کاهش استرس با درمان های آیورودا افزایش دهید. هدف علوم آسیایی هماهنگ کردن مردم با دنیای درون و طبیعت آنهاست.

نکاتی برای داشتن پوستی سالم

در انواع و اقسام مجله پزشکی، ژورنال های معتبر تغذیه و زیبایی بر این نکته تاکید شده است که پوست ما بسیار خاص و حساس است. نه تنها تأثیرات بی شماری از دنیای بیرون دریافت می کند، بلکه احساسات و خلق و خوی دنیای درونی ما را نیز منعکس می کند. ضرب المثل قدیمی “پوست ما آینه روح ماست” هنوز هم صادق است. این امر مستلزم آن است که از طریق مراقبت ویژه و رژیم غذایی سالم از پوست خود مراقبت بهتری داشته باشیم.

به عنوان بزرگترین عضو بدن، پوست ما وظایف حیاتی را بر عهده گرفته است. از ما در برابر آفتاب، سرما، تشعشع، کم آبی و گرمای بیش از حد محافظت می کند. همچنین یک اندام تنفسی و دفعی است. حتی میکروارگانیسم های مضری را که در لایه بیرونی آن نفوذ می کنند، شناسایی و از بین می برد. اغلب احساسات ما را منعکس می کند: وقتی عصبانی هستیم سرخ می شویم، وقتی می ترسیم زرد می شویم و وقتی هیجان زده هستیم عرق می کنیم. هنگامی که ما شدت عاطفی را تجربه می کنیم، دچار غاز می شویم. در مورد نورودرماتیت یا پسوریازیس، استرس روانی می تواند منجر به گسترش یا عود بیشتر بیماری شود. حتی سن ما هم روی پوستمان دیده می شود. اما یک پوست راحت و خوب استراحت کرده، صاف و درخشان می شود.

این مقاله از دست ندید!  موثرترین گزینه‌های سالم برای جایگزینی تخم مرغ در برنامه‌های غذایی

زیبایی از درون سرچشمه می گیرد” – چگونه می توانید به زیبایی پوست خود کمک کنید؟

    پوست شما با محافظت از خود در برابر عفونت ها، آلرژی ها، تحریکات و کم آبی بدن به لطف لایه بیرونی محافظ خود، در برابر عوامل خارجی مضر مقاومت می کند. بنابراین، لطفاً پوست خود را تنها با آب تمیز نکنید، زیرا این امر می تواند لایه بیرونی محافظ را خشک کرده و عملکرد مانع آن را از بین ببرد. بهتر است یک ماده روغنی به آب اضافه کنید که در آن پوست خود را پاکسازی کنید.

پیشنهادات:

    برای خود یک تونر پاک کننده پوست بسازید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بذر کتان را به یک لیوان شیر اضافه کنید، سپس مخلوط را به آب با دمای بدن اضافه کنید. پس از استفاده از آن بر روی پوست خود، بدون مالش آن را با احتیاط خشک کنید.

    مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده ای که استفاده می کنید خنثی باشد یا حداکثر PH آن 5.5 تا 5.7 باشد، زیرا به این ترتیب لایه بیرونی محافظ پوست شما ساییده نمی شود. مراقبت از پوست خوب لازم نیست گران باشد، اما مواد تشکیل دهنده آن باید متناسب با سن باشد.

    از اشعه ماوراء بنفش زیاد دوری کنید و از کرم روز ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش به پوست فشار وارد می کند و باعث پیری زودرس آن می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را بیشتر می کند. ضد آفتاب های طبیعی را هم می توان با رژیم غذایی تهیه کرد! این منطقه ای است که در آن مواد گیاهی ثانویه مانند آنچه در هویج و گوجه فرنگی یافت می شود می تواند موثر باشد. قوام نیز مهم است: حداقل به مدت 14 روز، دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی روی نان خود با چند قطره روغن زیتون بخورید. این کار با ضریب 3 تا 4 محافظت طبیعی پوست شما در برابر نور خورشید را فراهم می کند.

پوست سالم به لطف رژیم غذایی سالم

    همانطور که در مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران و جهان آورده شده است، رژیم غذایی سالم برای پوست بسیار مهم است. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه تیره رنگ: زغال اخته، تمشک، زغال اخته، مویز، بادمجان، اسفناج و شاتوت به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های گیاهی هستند و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. روغن ها و چربی های سالم مانند روغن بذر کتان به لطف اسیدهای چرب اشباع نشده اش از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند. غذاهای حاوی مقدار زیادی ویتامین A (بسیاری از انواع میوه ها و سبزیجات، زرده تخم مرغ، ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی و سالمون) با افزایش ضخامت پوست باعث تقویت پوست می شوند. ویتامین E به ویژه در غلات، آجیل و روغن‌های گیاهی مانند روغن جوانه گندم، روغن ذرت و روغن آفتابگردان یافت می‌شود و از ایجاد لکه‌های پیری جلوگیری می‌کند و رطوبت پوست را کاهش می‌دهد. و مهمتر از همه، نوشیدن آب کافی باعث رفع تشنگی پوست می شود.

این مقاله از دست ندید!  طبع عناب چیست؟

    مهمتر از همه، خواب و استراحت خوب و کافی از کل فرآیند بازسازی در بدن و پوست شما پشتیبانی می کند.

    به طور کلی، یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید: سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل، اضافه وزن، کمبود خواب، استرس و سوء تغذیه میزان پیری پوست شما را تا 40 درصد افزایش می دهد.

    به یاد داشته باشید که پوست شما عاشق ورزش در هوای تازه و تنفس عمیق است!

تمرینات سلامتی در خانه

مجله سلامتی و تناسب اندام به ما می گوید، درمان های سلامتی نباید گران باشند. شما همچنین می توانید برنامه سلامتی خود را در خانه، با تشریفات کوتاه روزانه یا با نوازش خود در طول روز تهیه کنید. مثلا یک حمام معطر چطور؟

آیا دوست ندارید پس از استرس کاری که تمام روز طول می کشد لحظات خوشی را سپری کنید؟ پس ابتدا به حس بویایی خود متوسل شوید که مرموزترین حس است. از آنجایی که بوهایی که استشمام می کنیم بلافاصله به مراکز حافظه و احساسات مغز می رسند، مستقیماً بر زندگی عاطفی ما تأثیر می گذارند. و از آنجایی که ما خاطرات بویایی داریم، می توانند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارند و تجربیات فراموش شده را به ما بازگردانند. عطرهایی که خاطرات خوب را زنده می کنند بر سیستم ایمنی و روحیه ما تأثیر مثبت می گذارند.

استفاده از روغن های معطر آسان است

می توانید درمان های سلامتی را در خانه با روغن های معطر انجام دهید. روغن های معطر، از گیاهان معطر؛ از گل، برگ، سوزن کاج، ساقه، رزین، میوه ها، پوست میوه، گیاهان گرمسیری، ریشه و دانه ها به دست می آید.

پیشنهادات:

    چند قطره روغن معطر را به یک کاسه آب اضافه کنید و این آب را حرارت دهید تا تبخیر شود.

    می توانید چند قطره از طعم های مختلف گیاهی را اضافه کنید تا روغن ماساژ متناسب با ذائقه خود را به دست آورید.

    حمام های معطر بسیار آرامش بخش هستند. به لطف روغن ها، عصاره های گیاهی نه تنها بوسیله بو پخش می شوند، بلکه از طریق پوست نیز جذب می شوند.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و دلپذیر

رژیم غذایی متعادل اساس سلامت و زیبایی است. نحوه غذا خوردن شما به اندازه آنچه می خورید مهم است. در زیر می توانید پیشنهادات غذایی خوشمزه و سالم ما را بیابید:

توصیه های ما برای یک رژیم غذایی سالم

    محصولات گیاهی باید اساس رژیم غذایی شما را تشکیل دهند زیرا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که نیازهای اساسی بدن ما هستند و مقدار زیادی فیبر. یک معیار خوب برای این امر، مصرف پنج وعده سبزیجات و میوه در روز است. غذای خود را تا حد امکان تازه بخرید. اگر سبزیجات را فقط مختصر و به آرامی بپزید، طعم طبیعی آنها و همچنین بسیاری از مواد مغذی ضروری آنها حفظ می شود.

این مقاله از دست ندید!  تناسب اندام چیست ؟

    حداقل 30 گرم فیبر در روز، ترجیحا از محصولات غلات کامل مصرف کنید. فیبرها که به سختی هضم می شوند، نقش مهمی در متابولیسم ما دارند. مثلا؛ آنها ارزش چربی خون را کاهش می دهند و به بدن کمک می کنند تا کلسترول را حذف کند.

    از طرفی گوشت باید به مقدار محدود مصرف شود.

    خوردن ماهی یک یا دو بار در هفته اسیدهای چرب امگا 3 سالم، پروتئین با کیفیت بالا، ید و سلنیوم را برای بدن فراهم می کند.

توصیه های بیشتر در مورد تغذیه سالم

    مصرف بیش از حد چربی جامد ناسالم است و می تواند منجر به چاقی و بیماری های مرتبط با آن شود. 60 تا 80 گرم در روز کافی است. توجه!!! چربی های جامد اغلب در گوشت و لبنیات، شیرینی ها و محصولات فست فود پنهان می شوند! در عوض، روغن های سالمی مانند روغن کلزا، روغن گلرنگ و بذر کتان، روغن زیتون را انتخاب کنید. اسیدهای چرب غیراشباع سالم به ویژه در آووکادو، آجیل و ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی و سالمون یافت می شوند.

    از شکر و نمک در مقادیر بسیار محدود استفاده کنید. بسیاری از گیاهان و ادویه جات تازه وجود دارد که می توانید به جای آن از آنها استفاده کنید و به غذاها طعم بدهید.

    حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا مایعات کافی وارد بدن شود. در حالی که آب بهترین است، می توانید دمنوش های گیاهی نیز بنوشید.

    و مهمتر از همه، خوردن سالم می تواند سرگرم کننده باشد! وقت بگذارید و از غذا لذت ببرید. شما کار بسیار خوبی برای خودتان انجام می دهید زیرا غذای سالم نه تنها سلول های ما را تغذیه می کند بلکه روح ما را نیز تغذیه می کند.

آیا اضافه وزن دارید، پس باید رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید!

اگر اضافه وزن دارید یا دیابت دارید، رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای شما بهترین است. در مطالعه ای که در ایتالیا بر روی بیماران دارای اضافه وزن تشخیص داده شده دیابت نوع 2 انجام شد، مشخص شد که وعده های غذایی مدیترانه ای کم کربوهیدرات به تسریع کاهش وزن و ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند. مطالعه ای که در آلمان انجام شد نتایج مشابهی به دست آورد. با این حال، همیشه باید با مشورت پزشک، تغییرات غذایی مرتبط با وضعیت سلامتی خود را ایجاد کنید.

نکته آخر : با انواع مختلف غذا در حد اعتدال بخورید. همچنین دستور العمل های جدیدی مانند سوپاپ با تکه های انبه را روی سالاد امتحان کنید. نوش جان

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *