0

غذاهای مضری که باعث سرطان روده بزرگ میشود

Colon cancer

به گفته محققان، در چند دهه اخیر، نرخ ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم در افراد زیر ۵۰ سال افزایش یافته است. این بدان معناست که بسیاری از افراد قبل از انجام غربالگری کولونوسکوپی به سرطان مبتلا می‌شوند.

ابتلا به سرطان روده بزرگ

دکتر “متیو کالادی”، رئیس بخش جراحی کولورکتال در مرکز جامع سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو، در این زمینه توضیح می‌دهد: “ما می‌دانیم که غربالگری کولونوسکوپی با تشخیص بیماری در مراحل اولیه و پیش از تبدیل به سرطان، می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. اما در حال حاضر، برای افرادی که در معرض خطر نسبی ابتلا به این بیماری هستند و سن آن‌ها کمتر از ۴۵ سال است، توصیه نمی‌شود.”

این موضوع نشان می‌دهد که برای بزرگسالان جوان، اهمیت ویژه‌ای به عادات سبک زندگی پیشگیرانه اختصاص داده می‌شود.

کالادی ادامه می‌دهد: “برای افراد، مهم است که درک کنند عوامل زیادی در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارند و هرگز برای ایجاد تغییرات در رفتارهای خود برای کاهش خطر، دیر نیست.”

او توصیه می‌کند که افراد رژیم غذایی حاوی فیبر، با مقادیر کم چربی و کاهش مصرف گوشت قرمز را انتخاب کنند و در طول روز، چهار تا شش وعده میوه و سبزیجات مصرف کنند.

کالادی می‌گوید: “این تغییرات نه تنها بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد، بلکه احتمالاً به طور کلی بهبود سلامت شما را نیز به همراه دارد.”

وی اضافه می‌کند: “چاقی شما را در معرض خطر بیشتری از ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار می‌دهد، بنابراین انجام اقدامات ساده اما مهم مانند رعایت یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم و معتدل، بهبود سلامت کلی شما را تسهیل می‌کند.”

این مقاله از دست ندید!  13 خواص کاکوتی برای سرماخوردگی، عفونت رحم و ریه، پوست و کاهش وزن

کالادی همچنین توصیه می‌کند که افراد بدون در نظر گرفتن سن خود، به سرعت علائم را بررسی کنند. علائم ممکن است شامل خونریزی مقعدی، تغییرات ناگهانی در عادات روده، کاهش وزن غیرقابل توضیح و درد شکمی باشد.

به گفته محققان، سرطان در مراحل اولیه قابل درمان بسیاری است و اغلب به طور کامل قابل درمان است. با پیشرفت بیماری، شانس درمان کاهش می‌یابد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *