0

روش های جدید دنیای پزشکی برای درمان ترس از آزمایش خون

آزمایش خون

فوبیا و یا همان احساس ترس و اضطراب در موقعیت های اضطراری یکی از پاسخ های طبیعی بدن در برابر عوامل ریسک پذیر می باشد. بر اساس بررسی های انجام شده یکی از ترس های رایج در جامعه پزشکی مربوط به آزمایش خون می باشد. در واقع ترس از آزمایش خون می تواند بر اساس علل مختلفی در فرد ایجاد شود. اما به طور کلی این اختلال به طور کاملا عادی و غیرارادی در اغلب مراجعه کنندگان به آزمایشگاه پزشکی جهت خونگیری مشاهده می شود ریشه این ترس می تواند مربوط به عوامل مختلف روانی و حتی شخصیتی باشد. در صورتی که این ترس کاملا بی مورد و حتی غیر ضروری است. شما برای انجام دادن آزمایش خون به طور دقیق و به دور از هرگونه مشکلی ابتدا در گام اول باید ترس خود را کنار بگذارید. چون در صورت ترس امکان پیچیدگی مراحل آزمایش خون در مراکز پزشکی وجود دارد. این ترس در صورت کنترل توسط فرد به کمک روش های متعدد با گذشت زمان به طور کامل می تواند کمرنگ شود. این ترس وابسته به هیچ سن و جنسیتی نیست و در تمامی افراد در موقعیت های مختلف می تواند بروز پیدا کند.

چگونه درد آزمایش خون را کم کنیم؟

یکی از پرسش های اساسی پیرامون آزمایش خون کاهش درد این روش پزشکی و آزمایشگاهی می باشد. در واقع این روش در حالت عادی هیچ گونه دردی را به همراه نداشته، در صورتی که ترس کاذب ایجاد شده در فرد باعث احساس درد می شود. به همین علت در واقع اضطراب و استرس ایجاد شده در فرد باعث احساس درد بیشتر می تواند شود. بهترین راهکار برای کاهش درد ایجاد شده در اثر آزمایش خون آمادگی روانی جهت این امر می باشد. به هیچ عنوان هنگام خونگیری دست خود را تکان نداده و سعی کنید، با تنفس عمیق ذهن خود را از موقعیت حاضر دور کنید. همچنین برای آمادگی بیشتر چشم های خود را ببندید، تا مغز شما در اثر رو به رو شدن با این موقعیت احساس خطر بیشتری نکند.

تحت چنین شرایطی در اثر آرامش ایجاد شده بیشتر شما می توانید احساس درد خود را کاهش دهید.

آزمایش خون

آیا آزمایش خون درد دارد :

در واقع فرایند خونگیری در سنین مختلف بر اساس سرنگ‌های مختلف و بر حسب سن فرد انجام می گیرد. سری سرنگ خونگیری برای آقایان، بانوان و کودکان کاملا متفاوت می باشد. علت این مسئله در بافت و نوع ساختار رگ در فرد است، به همین علت امکان این که درد خاصی توسط فرد هنگام خونگیری حس شود، تقریبا غیر ممکن است. درد ناشی از آزمایش خون فقط در چند ثانیه اول در اثر وارد شدن سرنگ به بافت پوست می باشد.

این مقاله از دست ندید!  راهکارهای عملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

همچنین این درد تا سر حد قابل توجهی قابل تحمل است و واقعا ناچیز است. در صورت حساس بودن فرد نسبت به درد هنگام آزمایش خون پزشک معالج با سری سرنگ های کوچک تر روند خونگیری را انجام می دهد. بررسی های متعددی در خصوص این مورد صورت گرفته است، نتایج به دست آمده میزان درد ناشی از آزمایش خون را فقط کمتر از ۱۰ درصد بیان کرده است. علت اصلی این درد تفاوت افراد در اثر مواجهه شدن با موقعیت های مختلف است، چون بدن هر فردی در مقابل درد واکنش متفاوتی را از خود نشان می دهد.

درمان قطعی فوبیا خون:

امروزه راهکارها و روش های مختلفی ارائه شده اند، که شما به کمک آن ها می توانید به طور قطعی فوبیا و ترس خود را از بین ببرید. به کمک این روش ها شما نیز به عنوان یک فرد عادی می توانید بدون کوچک ترین ترس و اضطرابی آزمایش خون را انجام دهید، درمان قطعی فوبیا خون راهکار روان شناختی می باشد. شما به کمک روش های جدید در دنیای روانشناسی می توانید دیدگاه واقع بینانه تری نسبت به این قضیه داشته باشید. بهترین راهکار ایجاد یک آمادگی قبلی می باشد.

در این صورت شما می توانید عملکرد مناسب را از خود نشان دهید. سعی کنید، از نظر روانی خود را جهت انجام این فرایند آماده کنید و در صورت مواجه شدن با آن با دلایل قانع کننده ذهن بی قرار خود را در این موقعیت خاص آرام کنید. بارها به صورت فرضی خود را در این موقعیت قرار داده و سعی کنید، عملکرد خود را بهبود ببخشید. در نهایت با تکرار و تمرین این روش روانشناسی شما می توانید برای همیشه به طور قطعی فوبیا خود از خون را درمان کنید. در صورت عدم درمان احتمال بروز حملات پانیک نیز حین آزمایش خون وجود دارد.

از آزمایش خون میترسم چیکار کنم؟

ریشه اصلی ترس از آزمایش خون در حدود ۹۷ درصد از افراد مربوط به دوران کودکی است. در واقع این ترس ریشه در گذشته فرد می تواند داشته باشد، اما دنیای پیشرفته امروزی راهکارهای جدید و متنوعی را جهت درمان و اصلاح این ترس برای فرد ارائه می کند. درمان این ترس امروزه به روش های مختلف در حال انجام گیری است. آرامش تنها نکته کلیدی جهت جلوگیری از بروز احتمالی این ترس در فرد می باشد.

  • درمان قطعی از طریق مواجه شدن:

شما باید حتما با ترس خود رو به رد شوید، پس از یک بار رویارویی به احتمال زیاد ترس شما تا حدود ۷۰ درصد از بین خواهد رفت.

  • درمان دارویی: گاهی اوقات اختلال روان شناختی در فرد بر اساس عوامل پیش زمینه ای گسترده می باشد و تنها راه درمان بهره گیری از داروهای مختلف جهت کاهش این ترس است.
  • کاهش انقباض عضلات: هر چه قدر میزان انقباض عضلات شما در ناحیه مربوط بیش از حد زیاد باشد، در اثر این کشش عضلانی شما درد بیشتری را احساس خواهید کرد. بهترین راهکار برای کاهش درد قرار گرفتن در بهترین موقعیت بدنی جهت کاهش درد ناشی از آزمایش خون می باشد.
  • تراپی به کمک متخصص روانشناسی: درمان به کمک شیوه های روانشناسی جدید قطعا بیشترین میزان از تاثیر مثبت را به همراه دارد، همچنین در این شیوه درمان شما به طور قطعی و برای همیشه با ترس خود می توانید خداحافظی کنید.
این مقاله از دست ندید!  چالش 30 روز بدون قند: راهنمای گام به گام برای یک زندگی سالم‌تر

غش بعد از آزمایش خون:

واکنش تمامی افراد در اثر مواجه شدن با موقعیت های خطرناک به یک شکل نیست و حتی امکان بروز واکنش غیرعادی نیز وجود دارد. فقط تعداد محدودی از افراد هنگام قرارگیری در موقعیت های خطرناک دچار غش می شوند. در واقع بدن این افراد در اثر ترس و استرس ناشی از آزمایش خون دچار شوک شده، مغز برای پاسخ این به موقعیت دچار غش می شود. ریشه اصلی هموفوبیا در این افراد ترس از خون و حتی روند آزمایش می باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی حتما فرد باید نسبت به درمان و ریشه کن کردن مشکل خود در اولین مرحله اقدام کند.

غش بعد از آزمایش خون

در واقع از دیدگاه روانشناسی غش کردن در رده حملات پانیک قرار دارد، برای برطرف کردن این مشکل تکیه بر روش های جدید دنیای پزشکی و روانشناسی بهترین گزینه ممکن است.

درمان ترس از خون:

در سایه علم نوین امروزی برای تمامی مشکلات مرتبط با سلامت روحی و روانی انسان راهکارهای متعددی جهت درمان درمان وجود دارد. در سایه بهره گیری از روش های جدید به راحتی می توان ترس از خون را در تمامی افراد و در شرایط سنی مختلف درمان کرد. آرامش سازی یکی از بهترین تکنیک های روانشناسی جهت درمان این ترس شناخته می شود.

شما برای درمان به این روش قبل از مراجعه به آزمایشگاه باید بدن خود را ریلکس کنید و از فکرهای بیهوده و مضطرب کننده دوری کنید. در نهایت با ذهنی آماده و همچنین بهره گیری از روش های کاهش استرس می توانید درد ناشی از آزمایش خون را کاهش دهد. همچنین در این تکنیک شما برای همیشه می توانید ترس و استرس خود را درمان کنید. گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش، ورزش و پیاده روی می تواند باعث از بین رفتن ترس ناشی از آزمایش خون شود.

ترس کودکان از آزمایش خون:

یکی از قشرهای اصلی جامعه که ترس و واهمه بسیار زیادی همیشه از آزمایش خون دارند، کودکان می باشند. در واقع کودکان به دلیل نداشتن آمادگی کافی و قرارگیری در یک موقعیت جدید دچار ترس و استرس می شوند. این ترس در کودکان معمولا همراه با افزایش ضربان قلب و لجبازی همراه است. جهت کاهش ترس کودکان از آزمایش خون والدین نقش مفید و موثری دارند.

این مقاله از دست ندید!  بهترین منابع آهن و عوارض کمبود آن برای زنان ورزشکار

ترس از خون در کودکان

به عنوان مثال کودکان در سایه آمادگی لازم ایجاد شده توسط والدین می توانند به راحتی استرس خود را رفع کنند. ترس کودکان از آزمایش خون در واقع در اثر قرارگیری در یک موقعیت جدید می باشد. شما برای درمان ترس ناشی از آزمایش خون در کودکان باید او را از قبل آماده کنید و همچنین به سوالات و کنجکاوی های او به دقت پاسخ دهید. چون در صورت عدم پاسخ به سوالات او بیشتر در این موقعیت جدید دچار استرس و اضطراب می شود. با کودک خود حتما به طور پیش فرض در منزل آزمایش را تکرار کنید، حتما به مفید بودن این روش جهت سلامت کودکان خود به درستی اشاره کرده و به چالش های ایجاد شده در ذهن او پاسخ دهید.

ترس از خون در کودکان:

در واقع علت اصلی ترس و فوبیا در سنین کمتر عدم قرارگیری در موقعیت مذکور می باشد. بسیاری از کودکان را به راحتی با یک تکنیک ساده می توان جهت این آزمایش آماده کرد. ترس از خون در کودکان کاملا عادی و حتی طبیعی می باشد و والدین در صورت تکیه بر روش های جدید و مناسب می توانند این ترس را برای همیشه ریشه کن کنند. کودکان معمولا در اثر مواجه شدن با افراد و موقعیت های جدید واکنش شدیدی از خود نشان می دهند. در صورتی که شما با پیاده سازی روش های تکمیلی قبل از آزمایش روی کودک خود می توانید ترس او را رفع کنید. ریشه این ترس در کودکان در واقع ناشی قرار گرفتن در موقعیت دشوار از دیدگاه ذهنی کودک می باشد.

هموفوبیا در واقع در علم پزشکی در بین کودکان یک ترس غیر منطقی تلقی می شود. با ایجاد این ترس در کودک قطعا عصب های درد بیشتر فعال شده و کودک احساس درد بیشتری خواهد داشت. گاهی تجربه ناخوشایند در گذشته باعث ایجاد این ترس در کودکان می تواند شود، در واقع در این رنج سنی نیز پیشنهاد دنیای روانشناسی ایجاد یک محیط پر از آرامش قبل از خونگیری برای کودک می باشد. همچنین در سایه آرامش درمانی کودک شما از نظر ذهنی و جسمی هنگام قرار گیری در این موقعیت دچار مشکل نخواهد شد.

ترس از آزمایش خون در کودکان به کمک روش آرامش سازی کاملا قابل درمان می باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *