0

راهکارهای کامل برای اینکه به کودک خود آموزش دهید چگونه مهربانی کند

Kindness to children

با توجه به گزارش بهداشت نیوز، می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در اینجا ارائه می‌شود، به کودک خود آموزش دهید چگونه مهربانی کند.

تشویق کودک به بیان احساساتش

تحقیقات نشان داده است که کودکانی که به بیان احساساتشان تشویق می‌شوند، بهتر می‌توانند در قبال دیگران همدلی و مهربانی ارائه دهند. برای تشویق کودک به بیان احساساتش، می‌توانید به صورت مداوم درباره احساسات او سوال بپرسید و در گفت‌وگو با او شریک شوید.

انجام کارهای خیر کوچک همراه با کودک

تحقیقات نشان داده است که انجام کارهای خیر به صورت مشترک، باعث تشویق دیگران به انجام اعمال خیر می‌شود. بنابراین، می‌توانید در حضور کودک کارهای خیریه را انجام دهید تا او نیز از شما یاد بگیرد.

تشویق کودک به ارسال کارت تبریک به دوستانش
با تشویق کودک به ارسال یا ساخت کارت تبریک برای دوستانش، او یاد خواهد گرفت که چگونه با استفاده از راه‌های مختلف، دوستان خود را خوشحال کند و به آنها مهربانی نشان دهد.

وقت‌هایی را برای بیان عشق و علاقه بین اعضای خانواده‌مان اختصاص دهیم
می‌توانیم در شب‌ها یا آخر هفته‌ها وقتی را برای انجام فعالیت‌های گروهی سرگرم‌کننده به اختصاص دهیم. با هم در آغوش بگیریم، با هم برقصیم، موسیقی گوش کنیم و بازی کنیم.

ناشناس عشق بپاشیم

به عنوان یک شخص ناشناس، به دیگران عشق و علاقه خود را نشان دهیم. به عنوان مثال، با استفاده از یک ماژیک وایت‌برد، روی آینه آسانسور بنویسیم: “تو زیبایی، امروز برای توست”. انجام چنین کارهایی باعث تشویق کودکان می‌شود که بدون انتظاری، به عشق و علاقه ابراز داشته باشند.

این مقاله از دست ندید!  همه چیز درباره شغل تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

یادگیری زبان‌های دوم و سوم

تحقیقات نشان داده است که کودکانی که به غیر از زبان مادری خود، زبان‌های دیگری نیز بلد باشند، توانایی بیشتری در بیان علاقه و محبت به دیگران دارند. بنابراین، می‌توانیم کودکان را تشویق کنیم که زبان‌های دوم و سوم را یاد بگیرند.

به مردم لبخند بزنید و گاهی از آنها بخواهید با شما عکس بگیرند
این اقدام به نظر ممکن است ساده و بی‌اثر برسد، اما برای کودکان، این رفتار نشان دهنده محبت و ابراز علاقه به دیگران است که از آنها آموزش می‌بینند.

گاهی برای دیگران غذا ببرید

این رفتار نیز به کودکان یادآوری می‌کند که به مهربانی و سخاوتمندی توجه کنند. به خصوص در صورتی که فردی بیمار یا نیازمند باشد، بهتر است همراه کودک خود، مقداری غذا را برای او هدیه دهیم.

کمک و مراقبت از حیوانات

کمک به حیوانات و مراقبت از آنها نیز رفتاری بسیار قدرتمند است که باعث افزایش همدلی و علاقه در بین کودکان می‌شود. بهتر است از دوران کودکی به بچه‌ها آموزش دهیم که از طبیعت و حیوانات مراقبت کنند و آنها را بخش جدایی‌ناپذیری از خود بدانند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *