0

راهکارهای درمان سینوزیت به روش سنتی

Traditional treatment of sinusitis

سینوزیت مزمن می‌تواند منجر به سردردهای شدیدی شود. این بیماری در اکثر موارد به دلیل عفونت‌های شدید رخ می‌دهد که ممکن است به آن بی‌اعتنا باشیم. در واقع، عفونت‌ها و سرماخوردگی‌های ساده در طول زمان می‌توانند به سینوزیت تبدیل شوند. اما خوشبختانه، سینوزیت در طب سنتی قابل درمان است.

شما می‌توانید در خانه اقداماتی انجام دهید تا آن را تسکین دهید

یکی از روش‌های درمان سینوزیت در طب سنتی استفاده از آب است

مصرف آب به میزان کافی به طور قطعی به درمان این بیماری کمک می‌کند. همچنین، استنشاق بخار آب گرم نیز در کاهش درد و ناراحتی ناشی از سینوزیت بسیار مؤثر است. مایعات و رطوبت به کاهش مخاط بینی کمک می‌کنند و به تدریج آن را تخلیه می‌کنند.

برای این منظور، می‌توانید با یک قوری ساده شروع کنید. آب را درون قوری بریزید تا جوش بیاید. سپس با گذاشتن یک پتو روی سر، بخار آب را تنفس کنید. در حین این عمل، تلاش کنید بخار را از طریق بینی وارد ریه شوید و سپس آن را از طریق دهان برون دهید.

استفاده از محلول آب و نمک

یک روش موثر برای درمان قطعی سینوزیت است. این محلول دارای خاصیت ضدعفونی کننده است و می‌تواند به خارج کردن مخاط درون سینوس‌ها کمک کند. برای انجام این روش، یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید. سپس با استفاده از سرنگ، محلول آب نمک را به داخل بینی تزریق کنید.

مصرف غذاهای گرم، مانند سوپ مرغ

یکی دیگر از روش‌های درمان سینوزیت در طب سنتی است. سوپ و آش حاوی فلفل، به کاهش التهاب و احتقان سینوس کمک می‌کنند. فلفل مورد استفاده در این غذاها، آنتی‌اکسیدان‌هایی را دارد که باکتری‌های مضر در سینوزیت را از بین می‌برد.

این مقاله از دست ندید!  علت خشکی مو و راه‌های درمان آن چیست؟

استفاده از کمپرس گرم و سرد

یک روش ساده درمان خانگی برای سینوزیت است. برای انجام این روش، می‌توانید روی زمین دراز بکشید و سپس به مدت ۳ دقیقه کمپرس گرم را بر روی بینی قرار دهید. سپس کمپرس گرم را بردارید و به مدت ۳۰ ثانیه کمپرس سرد را جایگزین کنید. این روند را دو تا سه بار تکرار کنید. می‌توانید این روش را هر روز دو تا شش بار انجام دهید.

ماساژ دادن به نقاطی از جمجمه و بالای گردن

روش دیگری از درمان سینوزیت در طب سنتی است. ماساژ دادن در فرهنگ چینی‌ها بیشترین تأثیر را دارد و آن‌ها از این روش برای تسکین درد و کاهش علائم بیماری استفاده می‌کنند. مطالعات نشان داده است که ماساژ دادن توانایی درمان کامل یک بیماری را ندارد، اما برای کاهش درد بسیار موثر است. با این حال، باید به اندازه کافی فشار نگه داشته شود تا درد و ناراحتی افزایش نیابد، زیرا این ممکن است درد را شدت بخشد.

یکی از روش‌های درمان سینوزیت در خانه

استفاده از روغن سیاه دانه است. روغن‌های گیاهی می‌توانند در درمان سینوزیت موثر باشند، اگرچه تحقیقات هنوز تایید یا رد این موضوع را نکرده‌اند. با این حال، تجربه برخی از بیماران نشان می‌دهد که استفاده از روغن سیاه دانه مانند روغن سیاه دانه، می‌تواند در کاهش درد سینوس موثر باشد. این روغن می‌تواند در باز شدن مجاری بینی تأثیر مثبتی داشته باشد.

به هر حال، برای استفاده از این روش، نباید روغن سیاه دانه را مستقیماً درون بینی قرار دهید. به جای آن، چند قطره از روغن را درون یک کاسه آب جوش بریزید و سپس از طریق بینی آن را استنشاق کنید.

این مقاله از دست ندید!  دکتر میرصفایی بهترین متخصص قلب و عروق تهران

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *