0

راهنمایی کامل خواص بادام برای پیشگیری از پوکی استخوان

خواص بادام

خواص بادام برای پوکی استخوان و استحکام آنها سبب شده است که خرید بادام درختی و مصرف آن در رژیم غذایی ضروری باشد. با افزایش سن، تراکم استخوان‌ها به طور طبیعی کاهش می‌یابد. با مصرف آجیل‌هایی مانند بادام که غنی از کلسیم هستند، می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد. در ادامه مقاله، همراه ما باشید تا درباره خاصیت بادام درختی برای استخوان‌ها صحبت کنیم.

خواص بادام برای پوکی استخوان به دلیل غنی بودن از عناصری مانند کلسیم و منیزیم، آن را تبدیل به یکی از مقوی‌ترین خوراکی‌های شناخته‌شده کرده است. بادام درختی سرشار از پروتئین، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، زینک و ویتامین K است. همه این مواد مغذی برای سلامت بدن و استخوان‌ها اهمیت دارند.

بادام درختی دارای خواص بسیار زیادی است که در مقالات مختلفی مانند “خواص بادام درختی”، “خواص بادام درختی برای لاغری”، “خواص بادام درختی ناشتا”، “خواص بادام درختی خام”، “خواص بادام درختی برای زنان” و “بادام درختی برای چاقی” به آن پرداخته شده است. در این مقاله، به بررسی خواص بادام برای پوکی استخوان می‌پردازیم.

خرید آجیل برای پوکی استخوان

درد استخوان ممکن است یک بیماری بسیار رایج باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان برای بهبود آن اقدام کرد. مطمئناً شما برای کاهش درد، هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اید و نتیجه‌ای به دست نیاورده‌اید؛ اما روش دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. درمان ارگانیک یک راهکار است که نیازمند صبر بیشتری است، اما مفید و ماندگار است. همچنین به خاطر داشته باشید که در برخی موارد، “دردهای مزمن” نیاز به درمان عمیق‌تری دارند. یکی از راه‌های درست برای کمک به پوکی استخوان، خرید آجیل است.

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان به معنای کاهش استحکام و ضعف استخوان‌ها است که ناشی از فرایند مداوم تخریب و بازسازی استخوان در بدن است. استخوان، یک بافت زنده است که به طور مداوم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. هنگامی که فرایند تخریب استخوان بیشتر از فرایند بازسازی آن است، پوکی استخوان ایجاد می‌شود. عواملی مانند تغذیه، هورمون‌های جنسی، عوامل ژنتیکی و نحوه زندگی، بر وضعیت پوکی استخوان تأثیر می‌گذارند. در نتیجه، استخوان‌ها کمتر قوی و شکننده می‌شوند.

این مقاله از دست ندید!  راهنمایی کامل مصرف روزانه و مقدار مجاز استفاده از سیر

از شایع‌ترین علائم پوکی استخوان می‌توان به کوتاه شدن قد، خمیدگی قامت به جلو و شکستگی استخوان پس از آسیب جزئی اشاره کرد. برای پیشگیری از پوکی استخوان، باید:

  • روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کنید.
  • در طول روز، حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنید.
  • سیگار نکشید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • فعالیت‌های ورزشی انجام دهید که شامل پیاده‌روی و ورزش‌هایی با تحمل وزن باشد.

آجیل برای پوکی استخوان: بادام هندی

بادام هندی حاوی کلسیم، منیزیم، آهن، روی و فولات است. با داشتن این مواد معدنی، بادام هندی یک منبع عالی از مواد مغذی است که هر دانه آن می‌تواند به عنوان یک کپسول مکمل کلسیم برای سلامت استخوان‌ها عمل کند. همچنین، بادام هندی برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است، زیرا منبع خوبی از اسید اولئیک غیراشباع و اسید آلفا لینولنیک امگا 3 است.

شیر بادام و محافظت از پوکی استخوان

یکی از راه‌های بهره‌برداری از خواص بادام برای پوکی استخوان، تهیه شیر بادام است. شیر بادام یک نوشیدنی با کالری کم و ارزش غذایی بالا است که به دلیل غنی بودن از فسفر، پروتئین و کلسیم، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌های شما مفید است. این نوشیدنی اثرات مثبتی بر تقویت مغز، کبد و قلب دارد و مقادیر مناسبی از کلسیم، ویتامین‌های گروه B، فسفر و پتاسیم را برای بدن فراهم می‌کند. در زنان میانسال، شیر بادام به منظور جلوگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی بسیار مناسب است.

طبق توصیه یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد، برای بهره‌برداری حداکثری از خواص این نوشیدنی مقوی برای محافظت از استخوان‌ها، باید ده عدد مغز بادام درختی خام را در آبی که در حال جوش است، قرار داده و پس از یک جوش، آن را از روی حرارت برداشته و پس از شستشو با آب سرد به راحتی پوست آن را جدا کنید. سپس بادام‌ها را به همراه یک لیوان آب سرد و دو قاشق عسل مخلوط کنید تا نوشیدنی شبیه شیر به دست آید.

آجیل برای پوکی استخوان: بادام درختی

بادام درختی ترکیبی از چربی‌های سالم، پروتئین، کلسیم و منبع بسیار خوبی از ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت پوست، مو، ناخن‌ها و سیستم ایمنی بدن است. همچنین، خواص بادام درختی برای مفاصل نیز با داشتن این مواد معدنی قابل تضمین است. برای بهره‌برداری از خواص بادام درختی، می‌توانید آن را به صورت روزانه به رژیم غذایی خود و کودکانتان اضافه کنید، مانند استفاده از شیر بادام، تهیه کیک و کلوچه با خلال بادام. این اقدامات به شما کمک خواهند کرد تا در دوران پیری و کهنسالی از ابتلا به پوکی استخوان در امان باشید.

این مقاله از دست ندید!  آشنایی کامل با خارپاشنه پا و راههای درمان و علائم آن

بادام و آرتروز

تحقیقات انجام شده درباره بادام و آرتروز نشان می‌دهد که افراد مبتلا به التهاب مفاصل می‌توانند از خواص بادام و گردو استفاده کنند و بهره‌برداری کنند. در واقع، مصرف آجیل برای پوکی استخوان و آرتروز تأیید شده است. بادام دارای چربی‌های تک‌بندی غیراشباع و ویتامین E فراوان است که به جلوگیری از آسیب به مفاصل کمک می‌کند.

افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از مواد مغذی مانند بادام یا گردو استفاده می‌کنند، سطوح کمتری از مولکول‌های التهاب‌زا در بدن خود دارند. به این ترتیب، افراد مبتلا به بیماری آرتروز می‌توانند به راحتی یک دسته بادام یا گردو را به عنوان میان‌وعده مصرف کنند و از خواص آنها بهره‌مند شوند.

آجیل برای پوکی استخوان: گردو

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 بسیار تأثیرگذار بر سلامت استخوان‌ها است. گردو به عنوان یک غذای فوق‌العاده مناسب، برای افزایش سطح کلسیم در بدن بسیار مفید است و خطر ابتلا به آرتروز و پوکی استخوان را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. گردو، همانند بادام هندی، حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 است و شامل مقدار کمی کلسیم، منیزیم، ویتامین D12، ویتامین B6، فسفر و فولات است.

آجیل برای پوکی استخوان: تخم کتان

تخم کتان، یک منبع غنی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است. این تخمها دارای غلظت بالایی از آلفا-لینولنیک اسید و کلسیم هستند که می‌توانند به طور قابل توجهی به سلامت استخوان‌ها کمک کنند. می‌توانید تخم کتان را بر روی اسموتی خود بپاشید یا در هنگام تمایل، یک دسته از آن را به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف کنید.

این مقاله از دست ندید!  لوراتادین چیست؟ کاربرد و عوارض مصرف آن چیست؟

آجیل برای پوکی استخوان: تخمه آفتابگردان

یکی از منابع قوی پروتئین، تخمه آفتابگردان است که به عنوان یک غذای فوق‌العاده معرفی می‌شود. این دانه‌های کوچک، منبع خوبی از منگنز و مس هستند که هر دو در سنتز بافت‌های همبند (رباط‌ها و تاندون‌ها) حیاتی هستند.

آجیل برای پوکی استخوان: بادام زمینی برای شکستگی استخوان

حتماً شما هم درباره خواص بادام زمینی برای شکستگی استخوان شنیده‌اید. بادام زمینی یکی از آجیل‌های محبوب و پربار در پروتئین و منیزیم است. این آجیل با تقویت توده استخوانی کمک می‌کند و نقش کلیدی در حفاظت از بدن در برابر دمینرالیزاسیون استخوان دارد. بادام زمینی همچنین منابعی از کلسیم و سایر مواد معدنی مانند پتاسیم را برای بدن فراهم می‌کند که به رشد استخوان کمک می‌کند.

بنابراین، توصیه می‌شود که این آجیل را برای پوکی استخوان و حتی ترمیم و بهبود سریع‌تر شکستگی استخوان مصرف کنید. با این حال، اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، می‌توانید از فندق، بادام هندی و به طور کلی انواع بادام‌ها استفاده کنید.

تغذیه مناسب برای پوکی استخوان در زنان

پروتئین برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا بخشی از بافت اصلی استخوان‌ها محسوب می‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت آنها دارد. تغذیه مناسب برای پوکی استخوان در زنان و همچنین در مردان، شامل مصرف پروتئین‌های گیاهی مانند حبوبات، آجیل‌ها و مغزها، و همچنین پروتئین‌های حیوانی مانند مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی باید باشد. پروتئین‌های گیاهی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی استروژن هستند که در حفظ سلامت استخوان نقش مهمی دارند. بنابراین، مصرف آجیل برای پوکی استخوان در زنان بسیار ضروری است.

جمع‌بندی:
در این مقاله، به بررسی بیماری پوکی استخوان، علائم آن و روش‌های پیشگیری از آن پرداخته شد و همچنین خواص بادام برای پوکی استخوان به همراه ۸ ماده غذایی مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از بادام به دلیل حاوی ویتامین D، کلسیم و پروتئین، بسیار موثر برای حفظ سلامت استخوان‌هاست و با مصرف روزانه آن می‌توانید از بیماری پوکی استخوان جلوگیری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *