0

جالبه بدانید تحصیلکرده ها زندگی سالم تر و عمر طولانی تری دارند

تحصیلات

یک مطالعه نشان داده است که افراد با سطح تحصیلات بالاتر، نسبت به افراد کم سواد، دیرتر پیر می‌شوند و عمر طولانی‌تری دارند.

این گزارش بیان می‌کند که سطوح بالاتر تحصیلات به طور قابل توجهی با کاهش سرعت پیری و کاهش خطر مرگ مرتبط هستند.

نتایج نشان می‌دهد که هر دو سال افزایش در سطح تحصیلات، به معنای ۲ تا ۳ درصد کاهش سرعت پیری است. همچنین، با افزایش تحصیلات، خطر مرگ زودرس حدود ۱۰ درصد کمتر می‌شود.

محققان اعلام کرده‌اند که این اولین مطالعه‌ای است که موفقیت تحصیلی را با سرعت پیری و زمان مرگ مرتبط می‌کند

دانیل بلسکی، محقق ارشد و استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، گفت: “مدت‌هاست که می‌دانیم افراد با سطح تحصیلات بالاتر عمر طولانی‌تری دارند.”

برای این مطالعه، محققان از داده‌های مطالعه قلب فرامینگهام استفاده کردند. این مطالعه از سال ۱۹۴۸ آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در حال حاضر سه نسل را در بر می‌گیرد.

برای اندازه‌گیری سرعت پیری، محققان از داده‌های ژنتیکی شرکت‌کنندگان در مطالعه استفاده کردند و آن‌ها را با استفاده از آزمایش ساعت ژنتیکی که مانند سرعت‌سنج در فرآیند پیری عمل می‌کند، تحلیل کردند. این آزمایش به طور اصولی اندازه می‌گیرد که با افزایش سن، بدن فرد چقدر سریع یا کند تغییر می‌کند.

سپس محققان، داده‌های ژنتیکی مرتبط با پیری را با سطح تحصیلات هر فرد در مطالعه، به علاوه والدین و خواهر و برادرهایشان، مقایسه کردند.

با مقایسه داده‌های تحصیلی و سن شرکت‌کنندگان با سوابق زندگیشان که نشان می‌دهد چقدر عمر کرده‌اند، محققان توانستند رابطه‌ای بین کاهش سرعت پیری و افزایش طول عمر در افراد با تحصیلات بیشتر را مشاهده کنند.

این مقاله از دست ندید!  علت به وجود آمدن آب سیاه چشم

دکتر بلسکی گفت: “یافته‌های ما این فرضیه را تأیید می‌کند که اقداماتی برای ارتقای سطح تحصیلات، سرعت پیری بیولوژیک را کاهش می‌دهد و عمر را افزایش می‌دهد.”

او اظهار داشت: “با این حال، برای تأیید این رابطه و توضیح اینکه چرا سطح تحصیلات باعث تأخیر در پیر شدن افراد می‌شود، نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.”

بلسکی افزود: “در نهایت، نیاز به شواهد تجربی برای تأیید یافته‌های ما وجود دارد.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *