0

بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات [+جدید ترین]

بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات

پروستات بدون شک یکی از مهم ترین ارگان های بدن در آقایان می باشد که همانطور که وجود آن در داشتن یک زندگی با کیفیت دارد کوچک ترین مشکلاتی در آن می تواند زندگی شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. اما متاسفانه مشکلات پروستات مشکلاتی می باشد که جمعیت زیادی از آقایان خواه یا ناخواه به ان دچار می شوند. اما بهترین روش های درمان پروستات که بر اساس تحقیقات انتخاب شده اند این امکان را به شما می دهند تا به سادگی زندگی خود را به حالت طبیعی خود باز گردانید.

با ما در این صفحه همراه باشید و در خصوص بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات  به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

منظور از درمان پروستات چیست ؟ (انواع بیماری های پروستات)

همانطور که می دانید پروستات یکی از ارگان های مهم اندام های تناسلی آقایان می باشد که وظیفه تولید مایع منی می باشد. اما وقتی برای این اندام مشکل به وجود می آید کیفیت زندگی در زمینه های مختلفی مختل می شود و برای مثال حتی دفع ادرار نیز با مشکل رو به رو می شود. اما وقتی از بهترین روش های درمان پروستات حرف می زنیم منظور درمان چه بیماری هایی است ؟

به  طور کلی مشکلات پروستات را می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد :

  1. سرطان کلیه (Prostate Cancer)
  2. بزرگی کلیه (Prostate enlargment)

این دو بیماری هر کدام روش های درمانی مخصوص به خود را دارد که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم

بهترین روش های درمان پروستات چیست ؟ ( بر اساس تحقیقات)

ابتدا باید بدانید که امروزه روش های بسیار جدیدی آمده است که درمان پروستات را بسیار ساده تر کرده است. اما این روش های جدید لزوما بهترین روش درمان پروستات نمی باشند. از این رو به شما پیشنهاد می کنید برای آشنایی با جدید ترین روش های درمان پروستات بر روی این لینک کلیک کنید:  جدیدترین روش درمان پروستات و برای آشنایی با بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش درمان بزرگی پروستات بر اساس تحقیقات

ابتدا باید بدانید که بزرگی پروستات یکی از رایج ترین مشکلاتی می باشد که نیمی از جمعیت آقایان با رسیدن به سن 50 سالگی به آن دچار می باشند. این بزرگی به هیچ عنوان بدخیمی پروستات را نشان نمی دهد و بلکه صرفا بزرگی خوش خیم پروستات می باشد. برای حل این مشکل می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم. و در آخر نیز بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات از بین روش های زیر را معرفی می کنیم :

  1. کنترل بزرگی پروستات : در این روش به علت سن ، شرایط جسمی و … انتخاب می شود که به جای اینکه به طور مستقیم پروستات مورد درمان قرار بگیرد نشانه های آن کنترل شود و به جای درمان شیوه زندگی کردن را با آن مطابق کرد.
  2. دارو درمانی : این روش درمانی بر دو قسم است. در روش اول دارو هایی تجویز می شود که اندازه پروستات را کنترل و حتی کم می کند و در حالت دیگر دارو هایی تجویز می شود که با اثر بر روی مثانه نشانه های ناشی از بزرگی پروستات را کنترل می کند.
  3. جراحی : در این روش به علت بزرگ شدن بیش از اندازه پروستات قسمتی از آن و یا کل آن برداشته می شود که در نهایت عوارض همچون از دست رفتن میل جنسی را به دنبال دارد. این روش زمانی تجویز می شود که پروستات بیش از اندازه بزرگ شده است.
  4. اصلاح سبک زندگی : البته این روش را نمی توان یک روش مجزا دانست چرا که هر کدام از موارد بالا را انتخاب کنید باید زندگی خود را نیز تغییر دهید اما در هر صورت نباید فراموش کنید که در این روش سعی می شود با بهبود شیوه زندگی نشانه های ناشی از بزرگی پروستات کنترل شود.
این مقاله از دست ندید!  اهمیت و جایگاه گیاه دارویی برازمبل (Perovskia abrotanoides Kar.)

بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات از بین موارد بالا انتخاب روش های غیر تهاجمی و زندگی کردن با این مشکل است که در کنار دارو درمانی به کار گرفته می شود. چرا ؟ پروستات میل جنسی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و هر گونه روش تهاجمی علیه ان می تواند کیفیت روابط جنسی را مختل کند. از این رو برای داشتن یک زندگی عادی بهترین روش ، روشی است که کمترین خلل را به این زندگی وارد کند.

بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات

بهترین روش درمان سرطان پروستات بر اساس تحقیقات

اما وقتی نوبت به بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات در خصوص سرطان این عضو می رسیم شرایط کمی متفاوت تر می باشد. همانطور که می دانید سرطان به حالتی گفته می شود که سلول های سرطانی شروع به پخش شدن در بدن می کنند و به مرور قسمت های دیگر بدن را نیز درگیر می کنند. از این رو در این روش به طور مستقیم پروستات مورد درمان قرار میگیرد.

البته بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات تا حد زیادی بستگی به مرحله ای که سرطان در آن قرار دارد بستگی دارد که گاهی کنترل آن اسان و گاهی دشوار می باشد.

مراقبت و نظارت فعال

در صورتی که سرطان در مرحله ابتدایی خود باشد و از پروستات خارج نشده و قسمت کوچکی از آن را درگیر کرده باشد  پزشک شما تشخیص می دهد که بهترین راه برای حفظ سلامتی شما و داشتن یک زندگی عادی با کیفیت عدم استفاده از درمان تهاجمی علیه این ارگان می باشد که با برخی از مراقبت ها و همچنین تحت نظر دکتر متخصص با این بیماری زندگی کنید.

البته اهمیت دارد که حتما در صورت دیدن کوچک ترین نشانه های پروستات به یک متخصص مراجعه کنید که بتوان در مراحل ابتدایی آن را کنترل کرد.

جراحی

اگر سرطان پخش نشده باشد معمولا قسمت سرطانی پروستات برداشته می شود. اما باید در نظر داشته باشید که وقتی محل قرار گیری پروستات به سرطان دچار می شود حتی با وجود جراحی امکان بازگشت این بیماری وجود دارد. همچنین از مهم ترین عوارض ناشی از برداشتن قسمتی از پروستات اختلال در انزال  در رابطه جنسی می باشد که بدون شک باید مورد توجه قرار بگیرد.

این مقاله از دست ندید!  استرومارین: مصرف، عوارض و اطلاعات مربوطه

رادیوتراپی

در این روش از بهترین روش های درمان پروستات با امواج رادیویی سلول های سرطانی از بین می روند. این روش درمانی برای درمان پروستات در مراحل ابتدایی می باشد. البته از رادیوتراپی در کاهش سرعت رشد بیماری نیز استفاده می شود که باید حداقل تا 2 ماه ادامه پیدا کند تا نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.

براکی تراپی

این روش نه تنها یکی از بهترین روش ها درمان پروستات می باشد بلکه جدید نیز می باشد.براکی تراپی نیز رادیوتراپی می باشد که در آن اشعه های رادیویی مستقیما به داخل غده پروستات ارسال می شود. این روش درمان پروستات با دوز بالا یا دوز پایین صورت می گیرد که هر کدام از عوارض مربوط به خود برخوردار بوده و بر اساس میزان پیشرفت سرطان در این غده باید توسط پزشک شما تشخیص داده شود.

فراموش نکنید این روش هرچند که به درمان سرطان کمک می کند اما اختلال در مجاری ادراری را تشدید می کند که بدون شک منفی می باشد.

در بین روش های فوق بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات که به سرطان پایان دهد بدون شک تا حد زیادی بسته به میزان گستردگی سرطان دارد. هرچند بهترین روش درمان روشی است که کوچک ترین اختلالی به وجود نیاید اما بسته به مرحلی ای که سرطان در آن قرار دارد باید روش مناسب توسط متخصص انتخاب شود. در چنین شرایطی بیش از تحقیقات شرایط شخصی هر فرد تاثیر گذار می باشد.

بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات

چگونه بهترین روش درمان پروستات را انتخاب کنیم ؟

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل در خصوص بهترین روش های درمان پروستات بر اساس تحقیقات صحبت کنیم اما بهترین روش در آخر کدام است ؟ این شما نیستید که ایت موضوع را تعیین می کنید. بلکه پزشک متخصص باید در این خصوص اظهار نظر دقیق کند. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم با دقت بهترین فوق تخصص اورولوژی را پیدا کنید که بر اساس شرایط شما روش مناسبی را انتخاب کند.

این امکان از طریق لینک جدید ترین روش های درمان پروستات در بالا صفحه میسر شده است پس از لینک بالا برای پایان دادن به این مشکل کمک بگیرید. در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشدو

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *