0

با چه کسانی درد دل نکنیم

With whom we should not be heartbroken

باید از روابط عاطفی خود با همه افراد صحبت نکنید، به جز کسانی که نباید درد دل خود را به آنها بگویید. بسیاری از مردم همیشه و در هر موقعیتی درباره روابطشان صحبت می‌کنند، بدون اینکه اهمیتی به محل و شخصیت طرف دیگر بدهند. آنها تمام جزئیات روابطشان را شرح می‌دهند. اما باید مواظب باشید وقتی ناراحت هستید، در میان همه افراد خود را بازگو نکنید، به ویژه با آن کسی که نباید.

بهتر است در نظر داشته باشید که مساله‌ای که شما را ناراحت می‌کند، ممکن است برای دیگران خنده دار به نظر برسد. به همین دلیل، منطقی نیست درباره مسائل عاطفی و مشکلات رابطه خود با هر کسی حرف بزنید. وقتی شخص موردنظر به اندازه کافی متوجه و درک کننده نباشد، ممکن است به شما توصیه‌های نادرستی دهد و نتیجه‌ای که در نهایت به دست می‌آید، بدتر از قبل باشد.

بهتر است با افراد زیر در مورد درد و دل خود صحبت نکنید:

افرادی که نسبت به مشکلات و دغدغه‌های شما مناسب نیستند و نمی‌توانند به درستی با آنها همدردی کنند. این افراد ممکن است درک نادرستی از مسائل شما داشته باشند و نتیجه‌ای که از این گفتگو به دست می‌آید، می‌تواند برای شما مضر باشد.
افرادی که قصد نقد و انتقاد بی رحمانه را دارند و تمایلی به یاری و پشتیبانی ندارند. این افراد ممکن است به جای کمک کردن، شما را بیشتر ناراحت کنند و موجب افزایش مشکلات شما شوند.
افرادی که به شخصیت شما یا حریم خصوصیتان احترام نمی‌گذارند. در صورتی که با این افراد درد و دل کنید، احتمالاً اطلاعات شخصی شما ممکن است به طور ناخواسته منتشر شود و این می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری برای شما شود.
بهترین راه حل این است که در انتخاب افرادی که به آن‌ها درد و دل می‌کنید، دقت کنید و تنها با افرادی صحبت کنید که به درستی می‌توانند شما را درک کنند و حمایت کنند.

این مقاله از دست ندید!  ارسال هوایی از تهران

پدر و مادر

در واقع افرادی مناسب برای درد و دل کردن نیستند. اگر فرض کنیم که شما با همسرتان مشکلاتی دارید و به پدر و مادر خود مراجعه کنید و درباره مشکلاتتان با همسرتان شکایت کنید، شاید این کار به شما آرامش بدهد، اما برای پدر و مادرتان همیشه در ذهنشان باقی می‌ماند. بنابراین، بهتر است درباره هر مشکل کوچکی که با رابطه عاطفی خود والونده است، با پدر و مادرتان صحبت نکنید و وقتی آنها درباره رابطه‌تان سوال می‌پرسند، به طور سرپوشیده و محدود به اطلاعاتی که باید به آنها بدهید، پاسخ دهید.

پدر در اصل طبیعتاً مدافع و محافظ است و به همین دلیل، در جستجوی اشکال و مشکلات در همسر مورد علاقه‌تان است. این نوع رفتار می‌تواند رابطه شما با همسرتان را خراب کند. همچنین، مادران به دلیل عشق و علاقه بیش از حد به فرزندشان، ممکن است به طور احساسی و غیر واقعی عمل کنند، و اگر به آنها مشورت بکنید، ممکن است نتوانند توصیه‌های درستی ارائه دهند.

پدر و مادر همسر شما

نیز افرادی مناسب برای درد و دل کردن شما نیستند. آنها همانند والدین شما، علاقه و وابستگی بیشتری به فرزند خود دارند و ممکن است در زمانی که شما برای درد و دل درباره زندگی عاطفی‌تان به آنها مراجعه می‌کنید، نتوانند نظر درستی ارائه دهند و حتی شاید نتوانند درک کاملی از مشکلات شما داشته باشند. در واقع، این ممکن است باعث بیشتر شدن مشکلات شما شود و شما فقط با درد دل کردن به آنها به مسائل و مشکلاتشان افزوده کرده‌اید.

بهتر است تنها در شرایطی که مشکل شما جدی است، با پدر و مادر همسرتان صحبت کنید و در مواقعی که مشکل کوچک و پیش پا افتاده‌ای دارید، از درد و دل کردن با آنها خودداری کنید.

این مقاله از دست ندید!  کیف بیمارستانی چیست؟

اعضای خانواده همسر شما

از جمله خواهر و برادرها و اقوام، نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای درد و دل شما باشند. در صورتی که با خواهر یا برادر همسرتان دلخور شدید، هرگز با جاری خود درباره مشکلاتتان درد و دل نکنید؛ زیرا اگر جاری رازدار نباشد، با وقوع مشکلات بین شما و او، همه حرف‌هایتان به خانواده همسرتان می‌رسد. همچنین، خواهر و برادر همسرتان نیز به دلیل علاقه بیش از حد به برادرشان، ممکن است فرد مناسبی برای درد و دل شما نباشند.

از دوستانی که از رابطه عاطفی خود راضی نیستند، درباره زندگی عاطفی خودتان صحبت نکنید. افراد ناراضی همیشه تمایل دارند مسائل منفی و ناراحت‌کننده رابطه را مطرح کنند و باعث بدبینی و ناراحتی می‌شوند. آنها ممکن است به دلیل تجربیات ناموفق خود در روابط و ازدواج، به شما توصیه کنند که هرگز ازدواج نکنید، اما باید به یاد داشته باشید که نظرات افراد اطراف در ابتدای یک رابطه تأثیر قابل توجه‌ای بر طرز فکر و دیدگاه شما دارند. بنابراین، با افرادی که تجربیات ناموفق یا ناراضی در روابط داشته‌اند یا همیشه در رابطه ناراحت هستند، درباره عشق و رابطه خود صحبت نکنید.

 همسر سابقتان

یکی از افرادی است که نباید درباره مسایل عاطفی کنونی خودتان با او صحبت کنید. حتی اگر به دلیل وجود فرزندان هنوز با هم در ارتباط هستید، هرگز نباید درباره عشق فعلی خود با او صحبت کنید.

کارشناسان خانواده بیان می‌کنند که افرادی که جدایی کرده و با هم به عنوان دوستان در ارتباط باقی می‌مانند، باید درک کنند که احساس مالکیت یا نقش زوج هنوز در آنها وجود دارد، حتی اگر آن را به طور آگاهانه درک نکنند. به همین دلیل، نباید درباره رابطه عاطفی فعلی خود با یکدیگر حرف بزنید.

همکاران

اکثر افراد ساعات زیادی از شبانه‌روز خود را در محل کار سپری می‌کنند، اما همیشه توصیه می‌شود که در محیط کار، مسائل خانوادگی را مطرح نکنید. اگر درباره زندگی عاطفی و مسائل عشقی خود با همکارانتان صحبت کنید، ممکن است آنها توصیه‌هایی به شما بدهند که باعث خراب شدن رابطه شما شود یا حتی حرف‌های شما را به بقیه منتقل کنند.

این مقاله از دست ندید!  تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه یکم آذر سال ۱۴۰۲

اگر درباره مسائل عاطفی و خصوصی خود به همسایه‌هایتان در کوچه صحبت کنید، کاملاً اشتباه می‌کنید. آنها نمی‌توانند به شما راهنمایی صحیحی بدهند و حتی ممکن است راهنمایی‌های نادرست آنها منجر به بروز مشکلات برای شما شود. هرگز درباره خانواده، همسر و مسایل مربوط به این موضوعات به آنها حرف نزنید، به خصوص اگر همسایه شما با خانواده همسرتان آشنا است.

اگر میخواهید درد دل کردن به جای زیانبار بودن برایتان سودمند باشد، با کسی درد و دل کنید که:

  1.  شما را داوری و قضاوت نکند
  2.  احساس همدلی نسبت به شما داشته باشد و از وضعیت شما آگاه باشد
  3.  یک فرد بسیار قابل اعتماد و رازدار باشد
  4.  شخصی با شعور باشد که حتی پس از اینکه با شما به مشکل برخورد کرده است، صحبت‌های شما را حفظ کند و از آن برای ضرر رساندن به شما استفاده نکند

برای درد دل کردن، به موارد زیر توجه کنید و توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  1.  حد و حدود قائل شوید و سعی کنید زندگی خصوصی خود را خصوصی نگه دارید.
  2.  در برخورد با مشکلات شخصی، ابتدا به خودتان اهمیت دهید و به محض بروز مسئله‌ای در خانواده، سریعاً آن را به اطلاع عموم نرسانید.
  3.  در درد دل کردن، از روان‌شناسی کمک بگیرید. روان‌شناس می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت کنونی خود را ارزیابی کنید. او یک گوش فعال است و شما را قضاوت نمی‌کند. همچنین، سعی می‌کند راهکارهای مفیدی برای حل مشکلاتتان ارائه دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *